پردازنده Kirin 910 ساخت هواوی مورد استفاده در Acsend P7 این کمپانی عملکرد ضعیفی را از خود به جا گذاشت

سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
با وجود گوشی‌های هوشمندی مانند OnePlus One و Vivo XShot که نتایج آزمایشات آن‌ها در سرویس بنچمارک انتوتو اخیراً منتشر و باعث حیرت همگان شد، شاید برای هیچ‌کس خوشایند نباشد که پرچمدار جدید هواوی با نام Ascend P7 که جدیداً بسیاری از مشخصات فنی آن به بیرون درز کرده، دقیقاً در مسیر مخالف در حرکت است و عملکرد ضعیفی را از خود بر جای گذاشته است.
تبلیغات

این گوشی با استفاده از نسل جدید پردازنده چهار هسته‌ای ساخت خود هواوی با نام Kirin 910 توانسته امتیاز 25,000 را در انتوتو کسب کند. این موضوع قطعاً فروش پرچمدار جدید این کمپانی را با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد. به خصوص اینکه قرار است Ascend P7 در رأس هرم گوشی‌های این کمپانی چینی در سال 2014 میلادی قرار گیرد.

HuaweiAscendP7Antutu

اما در ورای نتیجه نه چندان مطلوب این گوشی، اطلاعات ارزشمندی در مورد قطعات استفاده شده در آن منتشر شده که قطعاً افراد زیادی منتظر آن بودند.

این گوشی مجهز به صفحه‌نمایش با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل یا همان تمام اچ‌دی، دو گیگابایت حافظه رم، دوربین اصلی 13 مگاپیکسل و دوربین جلویی 8 مگاپیکسل است و تحت سیستم‌عامل اندروید نسخه 4.4.2 کار می‌کند. البته لازم به ذکر است که نسخه کرنل سیستم‌عامل گوشی مورد استفاده در بنچمارک انتوتو 3.0.8 بوده که در مقایسه با نسخه‌های جدید بسیار قدیمی بوده و بهینه‌سازی‌های لازم بر روی آن صورت نگرفته است. متخصصین هواوی قطعاً تلاش خواهند کرد تا زمان معرفی محصول نهایی، کرنل را به جدیدترین نسخه ارتقاء دهند و این موضوع به احتمال زیاد باعث خواهد شد امتیاز نهایی Ascend P7 در انتوتو بیشتر از امتیاز فعلی باشد. از سوی دیگر، اگر بخواهیم در مقام مقایسه برآییم، قدرت پردازنده این گوشی چیزی در حدود پردازنده اسنپدراگون 600 ساخت کوالکام خواهد بود. به هر حال با توجه به این موضوع و مشخصات فنی پرچمدار جدید هواوی، باید منتظر ماند و مشاهده کرد که این کمپانی چینی چه قیمتی را برای محصولش در نظر گرفته است.

همچنین باید این موضوع را در نظر داشت که هم اکنون هواوی در حال نبرد با رقبای هم وطن خود است که آن‌ها نیز محصولاتی با قدرت و کیفیت بسیار بالا را به قیمت مناسب و کاملاً رقابتی عرضه می‌کنند.

طبق شایعات موجود، هواوی پرچمدار جدید خود را قرار است روز 17 اردیبهشت امسال در پاریس معرفی نماید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات