نبرد اسمارت فون‌ها، راند 8: HTC One M8 در مقابل Ascend Mate 2

سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
مطالعه 4 دقیقه
هفته گذشته تلفن جی ۲ ال‌جی بر حریف خود یوتافون پیروز شد و فبلت لومیا ۱۵۲۰ نیز بر جی پرو ۲ ال‌جی غلبه کرد. به این ترتیب جی ۲  و  لومیا ۱۵۲۰ به مرحله بعد صعود کردند و رقیبان آن‌ها از گردونه مسابقات حذف شدند. این هفته نیز دو راند دیگر از مسابقه را ادامه می‌دهیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در راند هشتم به نبرد HTC One M8 و Ascend Mate 2 می‌پردازیم. پیش از آن شاید بهتر باشد تا نگاهی به جدول مسابقات بیندازیم:

نبرد اسمارت فون ها

بی شک اچ‌تی سی در زمینه طراحی ظاهری تلفن‌های پرچمدار خودش اگر بهترین نباشد، یکی از بهترین‌ها است. M8 نیز مثل وان قبلی از بدنه آلومینیومی بسیار زیبایی بهره می‌برد تا وقتی آن را در دست می‌گیرید حس یک کالای با کیفیت و درجه یک، به شما منتقل شود. در نسخه جدید وان، خبری از لبه‌های پلی‌کربنات نیست و اچ‌تی‌سی لبه‌های دستگاه را با بدنه یکپارچه نموده تا بیش از ۹۰ درصد از سطح بدنه فلزی شود. دقت و ظرافت در بخش‌بخش این تلفن به خوبی قابل مشاهده است. هرچقدر بیشتر به لبه‌ها و بدنه‌ تلفن نگاه کنید بیشتر از آن خوشتان می‌آید.

در قسمت جلوی دستگاه علاوه بر نمایشگر 5 اینچی، دو اسپیکر قدرتمند Boomsound نیز وجود دارد که حفره‌های مربوط به آن‌ها به شکل استادانه‌ای در بدنه ایجاد شده‌اند. هرچند اضافه‌کردن اسپیکرها در لبه‌های بالا و پایین دستگاه باعث افزایش حاشیه دور صفحه‌نمایش در این دو قسمت شده، اما این موضوع موجب می‌شود تا همواره صدای اسپیکرها به خوبی شنیده شود. در اکثر تلفن‌های‌هوشمند حال حاضر، اسپیکرها در لبه‌ها یا پشت دستگاه جای می‌گیرند که در هنگام بازی یا استفاده از تلفن، دست کاربر بر روی دریچه خروجی اسپیکرها قرار می‌گیرد. اما این مشکل در اسپیکرهای وان به دلیل جای گرفتن آن‌ها در جلوی دستگاه به مراتب کمتر رخ خواهد داد. اچ‌تی‌سی یک چراغ LED را برای اطلاع‌رسانی کاربر از نوتیفیکیشن‌های جدید در داخل اسپیکر بالایی قرار داده که به زیبایی دستگاه کمک کرده است. اچ‌تی‌سی دوربین جلوی دستگاه را به 5 مگاپیکسل ارتقاء داده تا نظر مثبت افرادی که به عکاسی از خود علاقه دارند را به خود جلب کند. از طرف دیگر در M8 دیگر خبری از دکمه‌های فیزیکی خازنی نیست و آنها جای خود را به دکمه‌های لمسی روی صفحه‌نمایش داده‌اند.

وان ام 8 با وجود این که سایز آن نسبت به نسل قبل تغییر کرده، همچنان از  ارگونومی بسیار خوبی بهره می‌برد و دلیل آن نیز انحنای لبه‌ها و فرم کلی پشت دستگاه است. با این حال هنوز مشکل سُر بودن بدنه و بالا‌بودن امکان افتادن تلفن از دست وجود دارد. راه حل این موضوع هم استفاده از کاور هوشمند و فوق‌العاده جذاب Dot View است که اچ‌تی‌سی به شکل استادانه‌ای آن را طراحی کرده. در Dot View می‌توانید زمان، وضع هوا، متن‌های خبری، ایمیل و تماس تلفنی را بدون اینکه صفحه‌نمایش را لمس یا محافظ را باز کنید، مشاهده نمایید. محافظ مشبک جدید اچ‌تی‌سی قادر است به شکل زیبایی کاربر را از تماس جدید یا پیامک دریافت شده مطلع کند.

در آن سوی رقابت فبلت ارزان‌قیمت هواوی با نام Ascend Mate 2 قرار دارد. این فبلت از همان زبان طراحی نسل پیش خود بهره می‌برد و مشخصات فنی آن نیز همانطور که در ادامه مشاهده خواهید کرد قابل قبول است. اما Mate 2 نیز هم‌چون برادر کوچک‌ترش Ascend G6 بد شانس بوده و در مقابل یکی از برترین تلفن‌های هوشمند امسال یعنی HTC One M8 قرار گرفته است. با این حال Mate 2 از بعضی از جنبه‌ها شاخص است به عنوان مثال این فبلت به یک باتری پرظرفیت ۴۰۵۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است که وقتی در کنار صفحه‌نمایش 720p آن قرار گیرد، طول عمر بسیار بالایی را ارائه می‌کند.

 مقالاتی که احتمالاً در انتخاب صحیح به شما کمک خواهند کرد:

  • نگاه نزدیک به HTC One M8
  • اچ‌تی‌سی وان ایکس در مقابل اچ‌تی‌سی وان 2014؛ لنز‌های پوشش‌دار چون اچ‌تی‌سی وان ایکس بهتر عمل می‌کنند
  • تماشا کنید: اچ‌تی‌سی ویدیویی از چگونگی طراحی One M8 منتشر کرد
  • تماشا کنید: آزمایش پرتاب از ارتفاع گلکسی اس 5 در مقابل One M8 و آیفون 5s
  • معرفی Ascend Mate 2 هواوی

مقایسه مشخصات فنی HTC One M8 با Ascend Mate 2

 

HTC One M8

Ascend Mate 2

صفحه‌نمایش

۵.۰ اینچ از نوع LCD IPS با رزولوشن 1080p و تراکم  ۴۴۱ پیکسل در اینچ

۶.۱ اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل و تراکم ۲۴۱ پیکسل در اینچ

پردازنده

Snapdragon 801 با چهار هسته ۲.۳ گیگاهرتز و گرافیک Adreno 330

Snapdragon 400 با چهار هسته ۱.۶ گیگاهرتز گرافیک Adreno 305

دوربین

۴ مگاپیکسل از نوع اولتراپیکسل سنسور 1/3 اینچ فلاش دوگانه LED

۱۳ مگاپیکسل با فلاش LED

دوربین جلو

۵ مگاپیکسل

۵ مگاپیکسل

سیستم‌عامل

اندروید ۴.۴.۲ کیت کت

اندروید ۴.۳

ابعاد

۱۴۶ در ۷۰.۶ در ۹.۴ میلی‌متر

۱۶۱ در ۸۴.۷ در ۹.۵ میلی‌متر

وزن

۱۶۰ گرم

۱۱۵ گرم

درگاه میکرو SD

دارد تا ۱۲۸ گیگابایت

دارد تا ۳۲ گیگابایت

حافظه ذخیره‌سازی

16 یا 32 گیگابایت

 ۱۶ گیگابایت

حافظه رم

2 گیگابایت

1 گیگابایت

اتصالات

Wi-Fi ac, NFC, Bluetooth 4, MicroUSB, -

Bluetooth, microUSB

باتری

2,600mAh

4,050mAh

  • حال نوبت شماست تا یکی از این دو تلفن را انتخاب کنید:

راند ۸: کدامیک را انتخاب می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات