در پاییز امسال منوی استارت و ویندوز مجانی ابری ارایه می‌شوند

سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در کنفرانس BUILD 2014 اعلام کرد که قصد دارد منوی استارت را با ظاهری جدید اما کارایی شبیه به گذشته به سیستم‌عامل ویندوز ۸.۱ اضافه کند. حال گزارش شده که این نسخه در قالب یک بسته بروز رسانی و در پاییز امسال برای عموم کاربران ویندوز ۸.۱ ارایه خواهد شد و علاوه بر آن مایکروسافت نسخه آزمایشی از ویندوز تحت سرویس‌ ابری را نیز رونمایی خواهد کرد.
تبلیغات

براساس اطلاعات غیر رسمی که توسط یک بلاگ روسی منتشر شده است، مایکروسافت منوی استارت شبیه به ویندوز ۷ را با تغییرات ظاهری به محیط دسکتاپ ویندوز ۸ اضافه می‌کند.

منوی استارت در قالب یک بسته بروز رسانی یا نسخه جدید که شاید ویندوز ۸.۲ باشد، در پاییز امسال عرضه خواهد شد. براساس گزارش winbeta، منوی استارت جدید بخشی از رابط کاربری Metro 2 خواهد بود. همچنین گفته شده که منوی استارت جدید در ابزارهای مختلف بسته به لمسی بودن و نبودن آن‌ها تغییر خواهد کرد.

Windows Cloud

در ادامه این گزارش آمده است که مایکروسافت در تلاش است تا ویندوز را به یک پلتفرم تحت وب با نام Windows Cloud توسعه دهد. اگر این موضوع صحت داشته باشد، بخشی از سیستم‌عامل ویندوز بر روی کامپیوتر کاربر نصب می‌شود و باقی آن از فضای ابری اجرا می‌گردد. مایکروسافت از طریق این ویندوز تلاش خواهد کرد تا هسته سیستم عامل خود را بصورت مجانی در اختیار شرکت‌ها و کاربران مختلف قرار دهد و در عوض از طریق اشتراک در سرویس‌های ابری درآمد کسب کند. به این ترتیب ساخت ابزارهای بسیار ارزان ویندوزی نیز میسر خواهد شد. این استراتژی بسیار شبیه به استراتژی گوگل برای کروم‌بوک‌ها و سیستم‌عامل Chrome OS است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات