تصاحب نوکیا توسط مایکروسافت تا ۵ اردیبهشت ماه نهایی می‌شود

سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
این هفته مایکروسافت رسما صاحب بخش ابزارها و سرویس‌های نوکیا می‌شود و این کمپانی فلاندی را تحت تصرف خود می‌گیرد. نوکیا امروز رسما اعلام کرد که کلیه مراحل انجام این قرارداد به خوبی پشت سر گذاشته شده است و از ۵ اردیبهشت ماه رسما نوکیا بخشی از مایکروسافت به شمار خواهد رفت.
تبلیغات

براساس گزارش فلاندی‌ها، توافق بین نوکیا و مایکروسافت نهایی شده و شرایط آن بطور کامل بسته شده‌ است.

شب گذشته در زومیت خواندید که مایکروسافت نام تجارت موبایل نوکیا را به Microsoft Mobile Oy تغییر خواهد داد.  این بدین معناست که نوکیا دیگر به عنوان یک کمپانی تولید کننده تلفن، وجود خارجی نخواهد داشت. به عبارت دیگر نوکیا، همان کمپانی که سلطان بی‌بدیل دنیای موبایل به شمار می‌رفت دیگر فعالیتی نخواهد داشت و نه تنها پتنت‌های آن‌ها بلکه نیروی کار، توان فنی و هر آنچه که آن‌ها در اختیار داشتند حالا جزو دارایی‌های مایکروسافت به شمار می‌رود.

تصاحب نوکیا توسط مایکروسافت اولین بار در سپتامبر سال ۲۰۱۳ مطرح شد تا بسیاری از طرفداران این برند کهنه‌کار شکه شوند. نوکیا از سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را بر روی سیستم‌عامل ویندوز فون مایکروسافت آغاز کرد و ارتباط نزدیکی را با ردموندی‌ها برقرار کرد.

تجارت تلفن‌های هوشمند از قوانین پیچیده‌ای پیروی می‌کند و شرایط رقابت در آن بسیار دشوار است. این شرایط آنقدر سخت هستند که می‌توانند ابر کمپانی همچون نوکیا را به زانو درآورند. با این حال بسیاری از طرفداران نوکیا همچنان امیدوار هستند تا سرمایه بی‌انتهای مایکروسافت بتواند به نوکیا جان تازه‌ای بدمد و محصولات این شرکت را هرچند با نام برندی تازه، در دل کاربران جای دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات