نبرد اسمارت فون‌ها، راند 4: Galaxy S5‌سامسونگ در مقابل Ascend G6 هوآوی

دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۲
مطالعه 5 دقیقه
هفته گذشته تلفن جی ۲ ال‌جی بر حریف خود یوتافون پیروز شد و فبلت لومیا ۱۵۲۰ نیز بر جی پرو ۲ ال‌جی غلبه کرد. به این ترتیب جی ۲  و  لومیا ۱۵۲۰ به مرحله بعد صعود کردند و رقیبان آن‌ها از گردونه مسابقات حذف شدند. این هفته نیز دو راند دیگر از مسابقه را ادامه می‌دهیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در راند چهارم به نبرد گلکسی اس ۵ و Ascend G6 می‌پردازیم. پیش از آن شاید بهتر باشد تا نگاهی به جدول مسابقات بیندازیم:

نبرد اسمارت فون ها

بی‌شک گلکسی S5 بهترین هوشمند اندرویدی کمپانی سامسونگ است. از نگاه کلی S5 یک بهبود همه جانبه در خط تولیدی Galaxy S قلمداد می‌شود که متناسب با نیاز کاربران طراحی گردیده و در واقع جواب مثبت سامسونگ به نیاز کاربرانش ( به‌جز بخش طراحی و کیفیت ساخت) در آن به وضوح دیده می‌شود.کهکشانی پنجم از نقطه نظر طراحی از همان زبان طراحی ساده‌ای بهره می‌برد که چند نسل پیشینش بر اساس آن طراحی و تولید شده‌اند و حقیقتاً فاصله زیادی مابین طراحی چند نسل اخیر این سری از تولیدات سامسونگ مشاهده نمی‌شود. طراحی اس 5 اوج محافظه‌کاری کمپانی کره‌ای را نشان می‌دهد. هرچند که زیبایی در نظر افراد به سلیقه آنها وابستگی عمیقی دارد، اما مسأله کیفیت ساخت نکته‌ای است که نمی‌توان با آن به شکل سلیقه‌ای برخورد کرد. اس ۵ ضدآب و ضد گرد‌و‌غبار شده است، اما از نظر طراحی و کیفیت ساخت نسبت به رقبای مطرح خود همچون HTC One M8 و اکسپریا Z2 در پله‌های پایین‌تری قرار می‌گیرد. سامسونگ به‌کمک فناوری آیسوسل انحصاری خود، یکی از بهترین دوربین‌های موبایل را برای هوشمند خود تدارک دیده که عکس‌‌های خیره‌کننده‌ای را شکار می‌کند. دوربین اس 5 قادر است به کمک تنظیمات اتوماتیک در اکثر شرایط عکاسی، عکس‌های خیره‌کننده‌ای بگیرد.

نمایشگر تعبیه شده در این گوشی یکی از درخشان‌ترین نمایشگرهایی است که تا کنون با آن مواجه شده‌ایم. دقت بازتولید رنگ‌ها علی الخصوص رنگ سفید، بالا رفته و به کمک زاویه دید وسیع، رنگ‌ها خیره‌کننده و رنگ مشکی عمیق‌تر شده و بهبود اساسی در آن نسبت به نسل‌های پیشین مشاهده می‌گردد. تراشه اگسینوس 5422 سامسونگ و اسنپ دراگون ۸۰۱ کوالکام هر دو قدرت عظیمی را در اختیار سیستم‌عامل و رابط کاربری اختصاصی سامسونگ قرار می‌دهند که حاصل آن یک تجربه کاربری لذت بخش و روان از کار با این گوشی است. برخلاف اگسینوس به‌کار گرفته شده در گلکسی S4 که مشکلات زیادی را برای کاربرانش ایجاد کرد، ما به ندرت مشکل داغی و مصرف بیش از حد باتری را در این چیپ مشاهده کردیم که به لطف فناوری HMP از معماری big.Little حاصل گردیده است. خوشبختانه سامسونگ تنظیمات و مواردی را که موجب سردرگرمی بیش از حد کاربران در S4 بود را تا حد امکان از رابط کاربری جدید خود دور ساخته است، البته منوی تنظیمات همچنان اندکی گیج‌کننده و شلوغ است و در بین انبوهی از گزینه‌ها و قابلیت‌های سامسونگ، رسیدن به مقصد مورد نظر کمی دشوار می‌نماید. رابط کاربری سامسونگ همچنان غنی از امکانات گوناگون است که با چیدمان یکپارچه‌تر و طراحی تخت بهبود‌ یافته است. سامسونگ برای متمایز ساختن گوشی خود از سنسور شمارنده ضربان قلب استفاده کرده که قادر است در زمان اندکی با خطای نسبتا کم ضربان قلب شما را شمارش کند. هر چند که ممکن است برای تعداد اندکی از کاربران وجود این سنسور کاربردی باشد؛ اما حقیقتاً نمی‌توان آن را به‌عنوان یک پارامتر متمایز‌کننده و عامل مهمی در خرید یک گوشی هوشمند قلمداد کرد.‌ شاید سنسور اثر انگشت تا حدی مهم‌تر و حیاتی‌تر به‌نظر آید؛ هرچند که در ایران سیستم‌های پرداختی Paypal پشتیبانی نمی‌شود و این سنسور فقط جهت باز‌کردن قفل گوشی به‌کار می‌رود. سامسونگ  در پیاده‌سازی سنسور اثر انگشت نتوانسته است به خوبی تاچ آیدی آیفون عمل کند و احتمالاً در هنگام استفاده از آن از هر چند بار یک بار با پیغام خطا مواجه می‌شوید.

در مقابل پرچمدار سامسونگ، تلفن ارزان قیمت و خوش ساخت هواوی وجود دارد که هرچند در بازار میان‌رده‌ها جزو برترین‌ها است اما نمی‌تواند در مقابل گلسی اس ۵ شانسی برای پیروزی داشته باشد. Ascend G6 تعدادی از المنت‌های طراحی را از دستگاه سطح بالای این شرکت یعنی Ascend P6 به عاریه گرفته است. این دستگاه از یک صفحه‌نمایش 4.5 اینچی با رزولوشن 960 در 540 از نوع LCD، پردازنده 4 هسته‌ای 1.2 گیگاهرتز، NFC و باتری منطقی 2000 میلی آمپری بهره می‌گیرد. دوربین‌های قرار گرفته بر روی این دستگاه با توجه به سطح آن بسیار مناسب هستند و شامل دوربین پشتی 8 مگاپیکسل f/2.0 (با سنسور IMX134 سونی) و دوربین جلویی 5 مگاپیکسل می‌شود. این دستگاه تنها ۷.۵ میلی‌متر ضخامت دارد.

 مقالاتی که احتمالا در انتخاب صحیح به شما کمک خواهند کرد:

  • بررسی گلکسی اس 5 (Galaxy S5) سامسونگ
  • معرفی Ascend G6

مقایسه مشخصات فنی گلکسی اس ۵ با Ascend G6

 

Galaxy S5

Ascend G6

صفحه‌نمایش

۵.۱ اینچ از نوع Super AMOLED با رزولوشن 1080p و تراکم  ۴۳۲ پیکسل در اینچ

۴.۵ اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن ۵۴۰ در ۹۶۰ پیکسل و تراکم ۲۴۵ پیکسل در اینچ

پردازنده

Exynos 5 Octa با چهار هسته ۱.۹ گیگاهرتز Cortex A15 و ۴ هسته  ۱.۳ گیگاهرتز Cortex A7 به همراه گرافیک Mali-T628 MP6

پردازنده ۴ هسته‌ای ۱.۲ گیگاهرتز ساخت خود هواوی

دوربین

۱۶ مگاپیکسل از نوع ایسوسل، ابعاد سنسور 1/2.6 اینچ، فلاش LED

۸ مگاپیکسل به همراه فلاش LED

دوربین جلو

۲ مگاپیکسل

۵ مگاپیکسل

سیستم‌عامل

اندروید ۴.۴.۲ کیت کت

اندروید ۴.۳

ابعاد

۱۴۲ در ۷۲.۵ در ۸.۱ میلی‌متر

۱۳۰ در ۶۵ در ۷.۵ میلی‌متر

وزن

۱۴۵ گرم

۱۱۵ گرم

درگاه میکرو SD

دارد تا ۱۲۸ گیگابایت

دارد تا ۳۲ گیگابایت

حافظه ذخیره‌سازی

16 یا 32 گیگابایت

 ۱۶ گیگابایت

حافظه رم

2 گیگابایت

1 گیگابایت

اتصالات

Wi-Fi ac, NFC, Bluetooth 4, MicroUSB, -

Bluetooth, microUSB

باتری

2,800mAh

2,000mAh

حال نوبت شماست تا یکی از این دو تلفن را انتخاب کنید:

راند ۴: کدامیک را انتخاب می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات