آیا آیفون 6 با صفحه‌‌نمایش بزرگ‌تر، فروش آیپد مینی را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد؟

دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که می‌دانید اپل نسل جدید آیفون‌های خود را با افزایش اندازه‌ی صفحه‌‌نمایش به بازار عرضه خواهد کرد؛ کثرت شایعات و افشای اطلاعات در این مورد تا حدودی به حقیقت پیوستن این امر را مسجل کرده است. اما آیا عرضه‌ی آیفون 6 با صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر، آیپد مینی را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد؟ شاید عرضه‌ی آیفون 6 با صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر تأثیر چندانی در فروش آیپدمینی نداشته باشد؛ اما روی دیگر سکه حاکی از تمایل خریداران آیفون 6 به نسل جدید آیپد ایر است.
تبلیغات

مطمئناً تاکنون شایعات و اخبار مختلف در مورد عرضه‌ی آیفون 6 در دو نسخه‌ و با صفحه‌ی نمایش 4.7 اینچی و 5.5 اینچی شنیده‌اید. اقدام اپل در عرضه‌ی آیفون 6 با صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر، شاید فروش آیپد مینی را تحت‌تأثیر قرار دهد. با تصور به حقیقت‌پیوستن عرضه‌ی آیفون 6 با شرایط فوق، باید منتظر جایگزینی بسیاری از آیپد مینی‌هایی باشیم که کاربران، آن‌ها را با آیفون 6 تعویض می‌کنند. در نقطه‌ی مقابل، پایپِرجِفری نظر متفاوتی داشته و روند حیات در محصولات اپل را پس از عرضه‌ی آیفون 6 بسیار طبیعی پیش‌بینی می‌کند.

شاید در برخی از موارد کاربران ترجیح دهند تا به جای استفاده از آیفون قدیمی خود و خرید یک آیپدمینی، به سراغ خرید آیفون 6 بروند. در غیر اینصورت کاربرانی که خواستار داشتن یک ابزار اپلی علاوه بر آیفون ۶ هستند، شاید به سراغ آیپد ایر بروند.

پیش‌بینی ایجاد خطر برای محصولات موجود در صورت عرضه‌ی محصولاتی جدید پیش از این نیز برای اپل پیش آمده است. اپل پیش از این نیز با عرضه ی آیپدمینی در سال 2012 با چنین گمانه‌زنی‌هایی روبرو شده بود. کارشناسان و تحلیل‌گران احتمال کاهش فروش آیپد 10 اینچی اپل را با وجود عرضه‌ی آیپدمینی پیش‌بینی کرده بودند. با توجه با بالا بودن درخواست‌های کاربران برای آیپد 10 اینچی با وجود عرضه‌ی آیپدمینی، می‌توان نظریه‌ی پیشین را شکست خورده عنوان کرد.

اپل گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی دوم سال مالی خود را چهارشنبه‌ی پیش‌رو منتشر خواهد کرد. براساس پیش‌بینی‌های مونستر، اپل در سه‌ماهه‌ی دوم سال مالی جاری، درآمدی 44 میلیارد دلاری از آن خود کرده است که شامل فروش 38.5 میلیون دستگاه آیفون در کنار 21 میلیون دستگاه آیپد است.

اما کارشناسان در مورد سه‌ماهه‌ی جاری، انتظار مشاهده‌ی ارقام بالا و رؤیایی را ندارند. براساس گمانه‌زنی‌های انجام شده، اپل در سه‌ماهه‌ی جاری شاهد رشدی 5 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال پیش خواهد بود. اما فعالان در وال‌استریت امیدوارند تا اپل رشدی 8 درصدی را تجربه کند.

اما تأثیر همکاری با چاینا موبایل در چه حد و اندازه‌ای خواهد بود؟

دسامبر سال گذشته‌ی میلادی اپل نهایتاً تفاهم‌نامه‌ی همکاری با بزرگ‌ترین اپراتور مخابرانی جهان را به امضا رساند. براساس آمار مشترکین چاینامویابل، احتمالاً این اپراتور چینی موفق به فروش یک میلیون دستگاه آیفون در طول سه‌ماهه‌ی اول شده است. اما کارشناسان انتظار دارند تا بزرگ‌ترین رشد در درآمدهای اپل، پس از عرضه‌ی آیفون ۶ در بازار چین رخ دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات