گزارش عملکرد مالی اینتل در فصل اول ۲۰۱۴: درآمد 12.8 میلیارد دلاری و سود خالص 1.9 میلیارد دلاری

دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اینتل در اولین فصل سال 2014 که سه هفته پیش به پایان رسیده، 12.8 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. 2.5 میلیارد دلار هم درآمد عملیاتی اینتل در این فصل بوده و در نهایت سود خالص این کمپانی بزرگ سازنده‌ی تراشه 1.9 میلیارد دلار در اولین سه ماهه‌ی 2014 است. با چنین درآمدی، سود هر سهم بالغ بر 38 سنت می‌شود. در ادامه به بررسی جزئیات بیشتر درآمدها و هزینه‌های این کمپانی می‌پردازیم.
تبلیغات

 اینتل در این فصل حدود 3.5 درآمد عملیاتی داشته که 1.1 میلیارد دلار آن را به عنوان سود سهام خرج کرده و 545 میلیون دلار برای خرید 22 میلیون سهم هزینه کرده است.

مدیر عامل کمپانی اینتل Brian Krzanich می‌گوید: ما در سه ماهه‌ی اول با رشد خوب بخش مراکز داده مواجه شدیم، در بخش پی‌سی علائم رشد دیده شد و 5 میلیون تراشه‌ی تبلت فروختیم که در رسیدن به رکورد 40 میلیون تراشه‌ی تبلتی در سال 2014، پیشرفت خوبی است.

او در مورد سه ماهه‌ی بعدی با توجه به رشد بخش سازمان‌های تجاری و بزرگ به دلیل تکنولوژی‌های استراتژیک ،همکاری تجاری با مراکز داده‌ای که فضای ذخیره‌سازی ابری ارایه می‌کنند، معرفی نسل دوم پلتفرم LTE با مودم‌های دسته‌ی ششم و دیگر امکانات پیشرفته و اولین محصولات سری Quark برای اینترنت اشیاء، انتظار رشد خوبی را دارد.

آمار درآمد بخش‌های مختلف به صورت زیر است:

درآمد بخش پی‌سی حدود 7.9 میلیارد دلار بوده که نسبت به سه ماهه قبل، 8 درصد کاهش نشان می‌دهد و نسبت به سال قبل، 1 درصد کمتر است.

درآمد بخش مراکز داده به 3.1 میلیارد دلار رسیده که 5 درصد کمتر از فصل قبل و 11 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

درآمد بخش اینترنت اشیاء، رقم 482 میلیون دلار است که 10 درصد کمتر از سه ماهه قبلی است ولیکن نسبت به فصل اول سال قبل، 32 درصد رشد داشته است.

درآمد بخش وسایل همراه و ارتباطی به 156 میلیون دلار رسیده که 52 درصد کمتر از فصل قبلی و نیز 61 درصد کمتر از مدت مشابه در سال گذشته است.

بخش نرم‌افزارها و سرویس‌های اینتل هم درآمد 553 میلیون دلاری داشته که 6 درصد کمتر از فصل گذشته و 6 درصد بیشتر از مدت مشابه سال 2013 است.

Intel Q1 2014 01

پیش‌بینی اینتل برای سه ماهه‌ی دوم سال 2014 به صورت زیر است:

  • درآمد 13 میلیارد دلار، 500 میلیون دلار کمتر یا بیشتر
  • حاشیه‌ی سود 63 درصد
  • هزینه‌ی بخش تحقیق و توسعه (R&D) و بازاریابی، مدیریت و دیگر هزینه‌های عمومی حدود 4.8 میلیارد دلار
  • هزینه‌ی استهلاک حدود 1.9 میلیارد دلار

هزینه‌های جزئی‌تر را ذکر نکردیم. نظر شما در مورد اینتل و پیشرفت آن در عرصه‌ی گوشی و تبلت و نیز اینترنت اشیاء چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات