ویدیوهای Vimeo را با حرکت دست در مقابل صفحه‌نمایش، کنترل کنید

یک‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
چه چیز بهتر از آن‌که برای عقب یا جلو‌ بردن ویدیو بدون لمس هیچ دکمه یا صفحه‌ای، تنها با تکان‌دادن دستان در مقابل صفحه‌نمایش، کنترل کاملی بر ویدوی در حال پخش داشته باشیم. Viemo یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های اشتراک گذاری ویدیو، اخیراً از سرویس جدید خود با نام Couch Mode رونمایی نموده که دقیقاً همین کار را می‌کند.
تبلیغات

اگر روی کاناپه در مقابل تلویزیون یا مانیتور خود نشسته‌اید و در حال تماشای ویدیو در سرویس Viemo هستید، از این پس می‌توانید با حرکت دادن دستان خود در مقابل صفحه‌نمایش، ویدیو در حال پخش را کنترل کنید؛ البته به شرطی که کنترلر Leap Motion نیز به دستگاه شما متصل باشد.

فناوری Leap Motion همچون کینکت عمل می‌کند؛ با این تفاوت که برای استفاده از کینکت باید حداقل ۱.۵ متر از دستگاه فاصله داشته باشید و در عوض لیپ‌موشن از فاصله نزدیک قابل استفاده است. با لیپ‌موشن می‌توان بازی‌های ویدیویی را بدون لمس کی‌برد و صفحه‌کلید کنترل کرد؛ ژست‌های حرکتی را به دستورات قابل فهم برای سیستم‌عامل تبدیل کرد و حالا نیز می‌توان به کمک آن ویدیوها را در Viemo کنترل کرد. Viemo اعلام نموده که این سرویس اشتراک گذاری ویدیو به طور کامل از Leap Motion پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر کمپانی‌های بسیاری از جمله Creative، محصولات مختلفی را براساس فناوری Leap Motion ارائه کرده‌اند و این محصول همچون یک وب‌کم بر روی صفحه‌نمایش لپ‌تاپ یا کامپیوتر رومیزی قابل نصب است.

ویمئو سرویس جدید خود را Couch Mode می‌نامد و در این حالت ویدیو‌ها بصورت تمام‌صفحه نمایش داده می‌شوند و کاربر می‌تواند با حرکت دست بین ویدیوهایی موجود در پلی‌لیست خود حرکت کند.

به نظر شما این قابلیت تا چه حد می تواند کاربردی باشد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات