نایکی تولید Fuelband را متوقف کرد؛ تمرکز بیشتر روی توسعه‌ی اپلیکیشن‌های حوزه‌ سلامت

یک‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
مطالعه 1 دقیقه
نایکی با تولید و عرضه‌ی Fuelband یکی از پیشروترین کمپانی‌هایی است که وارد عرصه‌ی تولید گجت‌های پوشیدنی شده است.
تبلیغات

این کمپانی چند روز پس از افتتاح Fuel Lab در سن‌فرانسیسکو برای مشارکت با کمپانی‌های ارائه دهنده‌ی سرویس‌های دیجیتال برای عرضه به ورزشکاران، بخشی از متخصصان و کارمندان فعال در این یخش را از کار برکنار کرده است. چرا نایکی در دوران استقبال از گجت‌های پوشیدنی چنین اقدامی را انجام داده است؟

براساس گزارشی که در سی‌نت منتشر شده است، یکی از منابع آگاه اعلام کرده است که نایکی ۵۵ نفر از مجموع ۷۰ کارمند خود را که در زمینه‌ی تولید سخت‌افزار Fuelband فعالیت می‌کرده‌اند، اخراج کرده است. از این‌رو نباید منتظر عرضه‌ی نسل جدیدی از Fuelband باشیم.

این تصمیم دقیقا در دوره‌ای اتخاذ شده که رفته‌رفته استقبال گجت‌های پوشیدنی افزایش یافته و کمپانی‌هایی چون سامسونگ، ال‌جی، موتوولا، پبل و سونی محصولات خود را در این حوزه‌ی روانه‌ی بازار کرده‌اند. همچنین اخیرا استفاده از سنسورهای سنجش سلامتی در تلفن‌های‌هوشمند نیز رواج یافته که با استقبال کاربران روبرو شده است. شاید عدم استقبال از فناوری نایکی یکی از عمده دلایل این تصمیم باشد، چراکه در سال اخیر کفش‌های نایکی با ویژگی +Nike با استقبال چندان زیادی روبرو نشدند.

نایکی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که به توسعه‌ی اپلیکیشن نایکی‌پلاس Fuelband ادامه خواهد داد. همچنین این کمپانی به فروش و پشتیبانی از دست‌بند‌های هوشمند کنونی تا زمان معینی ادامه خواهد داد. شاید روابط کمپانی اپل و نایکی در خصوص توسعه‌ی اپل واچ موسوم به iWatch یکی از عواملی باشد که نایکی را از ادامه‌ی فعالیت در این حوزه بازداشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات