تماشا کنید: پروژه Ara گوگل؛ آیا انقلاب دیگری در صنعت گوشی‌های هوشمند در راه است؟ [بروز شد]

یک‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
به نظر می‌رسد انقلابی در صنعت گوشی‌های هوشمند در راه است. پروژه Ara گوگل با گذشت زمان هر روز به مراحل نهایی خود نزدیک‌تر می‌شود و اگر نیمی از سخنان توسعه دهندگان این پروژه نیز تبدیل به واقعیت شود، وارد عصر جدیدی در صنعت گوشی‌های همراه می‌شویم، عصری که در آن روش های تولید، زنجیره‌های تامین، روش‌های بازار‌یابی و بسیاری موارد دیگر دستخوش تحولاتی شگرف خواهند شد. با زومیت همراه باشید تا تصاویری زیبا از گوشی‌های آینده را با هم تماشا کنیم.
تبلیغات

در هفته ای که گذشت گوگل اولین کنفرانس توسعه‌دهندگان خود را برای پروژه Ara برگزار کرد. این پروژه که توسط تیم کوچکی به نام ATAP متشکل از مهندسان سابق DARPA (آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا) و جمعی از نوابغ گوگل اداره می‌شود با هدف ساخت یک تلفن همراه هوشمند ماژولار راه‌اندازی شده است. در صورتی که این پروژه به مرحله نهایی برسد با خرید این گوشی هوشمند، احتمالا اخرین گوشی خود را خریداری خواهید کرد چرا که شما قادر خواهید بود هر قطعه‌ای از جمله دوربین گوشی، نمایشگر و حتی باتری آن را تغیر دهید تا در نهایت به گوشی دلخواه خود برسید.درست در شب قبل از مراسم رونمایی از تنها نمونه در حال کار پروژه Ara برای تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان مشتاق، توسط دپارتمان پروژه‌ها و فناوری‌های پیشرفته (ATAP)، این گوشی از دست یکی از افراد به زمین افتاد و در نتیجه صفحه نمایش آن شکست. اگر این مراسم برای معرفی هر محصول دیگری بود، این امر کابوسی تلقی می‌شد که به واقعیت پیوسته است. اما برای گوگل این‌طور نبود. این کمپانی از این اتفاق به عنوان یک نکته قوت استفاده کرد. از سال آینده به بعد، اتفاقات ناگواری مانند اتفاقی که در بالا ذکر شد به راحتی و با خرید یک صفحه نمایش و جایگزین کردن آن با صفحه نمایش قبلی توسط خود شما جبران می‌شوند. البته منظور ما از نمونه در حال کار (که در جملات قبلی ذکر کردیم) یک گوشی هوشمند کامل نیست و نمونه معرفی شده در این کنفرانس هنوز راه زیادی تا تبدیل شدن به یک گوشی هوشمند واقعی دارد.

Paul Eremenko مدیر پروژه Ara

به گفته تیم طراح این پروژه، وسیله‌ای مانند Ara قدرت انتخاب بیشتری به خریدار می‌دهد چرا که معمولا خرید یک گوشی هوشمند مانند قمار است و خریدار باید اولویت‌بندی کرده و برای داشتن بعضی از قابلیت‌ها از سایر ویژگی‌های موجود در دیگر مدل‌ها چشم‌پوشی کند. با Ara شما می‌توانید تصمیم بگیرید که دقیقا چه نوع گوشی هوشمندی می‌خواهید داشته باشید.

هدف اصلی گوگل و تیم ATAP ساخت دستگاهی است که تهیه گوشی‌های هوشمند را برای میلیون‌ها انسانی که توانایی خرید گوشی‌هایی مانند آی‌فون و گلکسی S5 ندارند آسان‌تر می‌سازد. موانع زیادی برای موفقیت این پروژه وجود دارد ولی تیم ATAP با یک برنامه زمانی فشرده سخت در تلاش هستند تا پروژه Ara را به محصولی قابل خرید توسط مردم عادی تبدیل نمایند و طبق این زمان‌بندی فقط یک سال تا اتمام پروژه باقی مانده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات