مایکروسافت ویندوز را برای ابزار‌هایی با صفحه‌ی نمایش کوچک‌تر از 9 اینچ رایگان کرد

چهارشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
ردموندی‌های دقایقی پیش و در جریان برگزاری کنفرانس بیلد پرده از سیاست جدید و بسیار جالب خود برای افزایش سهم اکوسیستم ویندوز در میان ابزار‌های قابل حمل برداشتند که مطمئنا تاثیر قابل ملاحظه‌ای در روند توسعه و افزایش سهم این اکوسیستم بین سایر رقبای موجود در بازار خواهد داشت. این سیاست عرضه‌ی رایگان سیستم‌عامل ویندوز برای ابزار‌هایی با صفحه‌ی نمایش کوچک‌تر از 9 اینچ است.
تبلیغات

ردموندی‌ها از این سیاست در جریان معرفی قابلیت امکان توسعه‌ی اپلیکیشن‌های واحد برای اکوسیستم ویندوز که شامل ویندوز و ویندوزفون است، پرده برداشتند. توسعه‌دهندگان از این پس قادر خواهند بود تا برای سیستم‌عامل‌های ویندوز 8.1 و ویندوزفون 8.1 اپلیکیشن‌های واحدی را توسعه دهند و نیازی به توسعه‌ی چندباره‌ی یک اپلیکیشن برای ویندوز و ویندوزفون ندارند که مطمئنا با استقبال توسعه‌دهندگان روبرو شده و منجر به افزایش تعداد اپلیکیشن‌های این اکوسیستم خواهد شد. ساعاتی پیش در زومیت خواندید که مایکروسافت فروشگاه اپلیکیشن‌های ویندوز و ویندوزفون را ترکیب خواهد کرد.

پیش از این نیز در زومیت خوانده بودید که مایکروسافت در حال توسعه‌ی نسخه‌ای از سیستم‌عامل ویندوز به‌همراه سرویس بینگ و مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های کاربردی این اکوسیستم است تا از طریق آن کاربران ویندوز 7 را مجاب به بروزرسانی به آخرین نسخه از سیستم‌عال خود نماید. هنوز مشخص نیست که آیا این اقدام در نتیجه اخبار پیشین است یا خیر. مایکروسافت در این مورد تنها به این نکته اشاره کرده است که این اقدام در جهت حضور در زمینه‌ی اینترنت اشیاء است.

مایکروسافت اخیرا در اقدامی قیمت گواهی ویندوز برای برخی از تولیدکنندگان ابزارهای مبتنی بر ویندوز را به میزان 70 درصد کاهش داد تا این سیستم‌عامل یاری رقابت با رقبای موجود در بازار همچون کروم‌بوک‌ها را داشته باشد. مایکروسافت با این اقدام در تلاش برای رقابت با محصولاتی است که زیر 250 دلار قیمت دارند. به این ترتیب نزدیک به ۵۰ دلار از هزینه تولید تبلت‌های ویندوزی زیر ۹ اینچ که تولیدکنندگان مجبور به پرداخت به مایکروسافت بابت گواهی استفاده از ویندوز بودند کاسته می‌شود و احتمالا به زودی شاهد عرضه تبلت‌های ویندوزی با قیمت مناسب‌تر و تنوع بیشتر خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات