آمازون از ست‌تاپ باکس Fire TV پرده برداشت؛ پردازنده‌ی چهارهسته‌ای، حافظه‌ی رم 2 گیگابایتی در کنار امکان جستجوی محتوا

پنج‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
ساعاتی پیش آمازون در جریان برگزاری کنفرانس خود پرده از ست‌تاپ‌باکس Amazon Fire TV برداشت. انتظار می‌رود این محصول به یک رقیب جدی برای اپل‌تی‌وی و همچنین رکو تبدیل شود. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به این محصول داشته باشیم.
تبلیغات

پیترلارسن از آمازون با پرده‌برداری از این محصول در مورد آن چنین اظهار نظر کرد:

ما به دنبال ساخت محصولی برای سهولت استفاه‌ی کاربران بوده‌ایم. هم‌اکنون یکی ازنقاط ضعف سایر محصولات موجود در بازار وجود مشکلاتی چون جستجو، کارایی و همچنین یک اکوسیتسم جمع وجور است که ما تمامی این ویژگی‌ها را در این محصول گردهم آورده‌ایم. سخت‌افزار جدید آمازون این قول را به کاربران می‌دهد تا هیچ‌یک از مشکلات سایر محصولات را نداشته باشد.

این محصول دارای مشخصات فنی جالب توجهی است که از جمله‌ی آن می‌توان به یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای و حافظه‌ی رم دو گیگابایتی اشاره کرد که به گفته‌ی لارسن اثری از لگ یا تاخیر را برجای نخواهد گذاشت. آمازون ادعا کرده است که این ست‌تاپ‌باکس از منظر سرعت پردازشی و اجرا سه‌برابر سریع‌تر از محصولات مشابه کنونی تولید شده توسط اپل و رکو است. آمازون با همکاری برخی از شرکا سعی در کاهش انتقادات انجام شده مبنی بر بهره‌گیری از یک اکوسیستم بسته دارد.

Hulu، Netflix، YouTube، Vimeo، MLB.tv و NBA از جمله اپلیکیشن‌هایی است که برای Fire TV ‌در دسترس خواهند بود. از بعد هزینه‌ی پرداختی، فایر تی‌وی جزو گران‌ترین نمونه‌های موجود در بازار است، اما آمازون به این نکته اشاره کرده است که سعی دارد تا کاربران را در یافتن بهترین و کم‌هزینه‌ترین شبکه برای تماشای ویدئوهای مدنظر خود یاری دهد. این ویژگی در نتیجه‌ی استفاده از سیستم جستجوی خاصی است که پس از ارائه فقط توسط کاربران Amazon Instant Video و Hulu Plus ‌در دسترس خواهد بود. آمازون علاوه برموارد فوق ویژگی‌های دیگری را نیز به‌همراه محصول خود ارائه خواهد کرد که آن را یک سر و گردن بالاتر از رقبا قرار می‌دهد. اپلیکیشن نمایش تصاویر تمامی تصاویری را که شما ثبت کرده و در سرویس ذخیره‌ی ابری آمازون قرار می‌دهید، نمایش می‌دهد.

پیش از این شایعات فراوانی در مورد عرضه‌ی اپلیکیشن Amazon Instant Video برای سایر اکوسیستم‌ها به گوش رسیده بود که آمازون با عرضه‌ی اکوسیستم خود، خط بطلانی به تمامی شایعات و گمانه‌زنی‌ها کشید. پیش‌تر نیز در زومیت تصاویری از دسته‌ی بازی منقش به برند آمازون مشاهده کردید که نشان از وجود قابلیت‌های انجام بازی در این سیستم دارد.

مطمئنا با ورود بازیگران بیشتری به دنیای ابزار‌های پخش استریم ویدئو شاهد پیشرفت این حوزه و عرضه‌ی امکانات بیشتر در کنار کاهش قیمت بیش از پیش خواهیم بود که به نفع کاربران تمام خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات