اندروید کیت کت بر روی 5.3 درصد از دستگاه‌ های فعال، نصب شده است

چهارشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
اندروید کیت‌کت تنها طی یک ماه توانسته سهم خود را به دو برابر افزایش دهد، گوگل گزارش ماهیانه خود در رابطه با سهم هر کدام از نسخه‌های اندروید را منتشر کرده است و همانطور که انتظار می‌رفت سهم اندروید کیت‌کت رو به افزایش است و ابزارهای اندرویدی بیشتری به این نسخه بروز رسانی شده‌اند.
تبلیغات

دستگاه های اندرویدی که با اندروید ۲.۲ به گوگل پلی وصل شده‌اند، تنها ۱.۱ درصد را شامل می‌شوند که در مقایسه با مقدار ماه پیش که ۱.۲ درصد بوده، کاهش پیدا کرده است، و این در حالی است که نسخه HoneyComp اندروید کماکان سهم ناچیز ۰.۱ درصد را دارد.

نان زنجفیلی صاحب مقدار قابل توجه ۱۷.۸ درصد است که نسبت به مقدار ۱۹ درصدی ماه پیش، کاهش یافته اما همچنان زیاد است. اندروید ۴.۰، ۴.۱ و ۴.۳ همگی با اندکی کاهش روبرو بوده‌اند، اما در کل اندروید ۴.۲ و ۴.۴ به همراه کلیه نسخه‌های مدرن اندروید (ساندویج بستنی و بالاتر) برای اولین بار سهم خودر را به ۸۰ درصد رسانده‌اند.

اندروید ۴.۲ با افزایش یک درصدی، سهم خود را به مقدار ۱۸.۱ درصد رسانده است، کیت کت با برداشتن گامی بلند برای اولین بار به رقم ۵.۳ درصد دست یافته است. با این حساب کیت کت جهش چشمگیری را طی یک ماه گذشته تجربه کرده است و سهم خود را به بیش از دو برابر افزایش داده است. گوگل دلیل اصلی این رشد قابل ملاحظه را توضیح نداده است، اما طی ماه گذشته کمپانی‌های اچ‌تی‌سی، سامسونگ و ال‌جی بسیار خوب عمل کردند و بسته بروز رسانی اندروید کیت‌کت را برای برخی از محصولات محبوب و پرکاربر خود ارایه نمودند، احتمالا مهم‌ترین دلیل افزایش تعداد کاربران این نسخه از اندروید نیز مربوط به همین اقدام اخیر همین سه شرکت باشد. البته هرچند کیت‌کت رشد بسیار خوبی را تجربه نموده با این حال هنوز بیش از ۹۴ درصد از ابزارهای اندوریدی به این نسخه از سیستم‌عامل موبایل گوگل بروز رسانی نشده‌اند. این در حالی است که یکی از مهم‌ترین تغییرات اعمال شده در کیت‌کت مربوط به پشتیبانی از سخت‌افزارهای قدیمی و ضعیف است. با این وجود تولید کنندگان در ارایه بسته بروز رسانی اندروید کیت‌کت برای محصولات قدیمی خود یا با کندی عمل می‌کنند یا اصلا برنامه‌ای ندارند.

از آنجایی که ما معمولا این آمار و ارقام را دنبال می‌کنیم، روند حرکت دستگاه‌ها و کاربران به سمت بروز رسانی به جدیدترین نسخه اندروید به کندی پیش می‌ رود، اما دست کم همه چیز دو مرتبه در مسیری درست قرار گرفته است.

انتظار می‌رود با عرضه تلفن‌های پرچمدار جدید پلتفرم اندروید شامل گلکسی اس ۵، اکسپریا Z2 و HTC One M8، سهم اندروید کیت کت در ماه آینده نیز رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه نماید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات