آیا گوگل درصدد ساخت تلفن‌هوشمندی میان‌رده از سری نکسوس با تراشه‌ی مدیاتک و قیمتی در حدود 100 دلار است؟

شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
براساس شایعاتی که ریشه در رسانه‌های چینی دارد، گویا گوگل درصدد عرضه‌ی یک تلفن‌هوشمند میان‌رده از سری نکسوس است. ظاهرا گوگل برای تولید این تلفن‌هوشمند از تراشه‌ی ارزان قیمت مدیاتک استفاده خواهد کرد تا تلفن‌هوشمندی رده‌پایین تا میان‌رده را با قیمت 100 دلار به بازار عرضه کند.
تبلیغات

مطمئناً با سابقه‌ی تولید تلفن‌های‌هوشمند چینی ارزان قیمت و همچنبن بهره‌گیری از تراشه‌های چهار هسته‌ای، نمی‌توان ساخت چنین تلفن‌هوشمندی را توسط گوگل دور از انتظار عنوان کرد. یکی از رموز تولید چنین تلفن‌های‌هوشمندی بهره‌گیری از تراشه‌های ارزان‌قیمت اما توانمند ساخت مدیاتک است.

از جمله‌ی چنین محصولاتی می‌توان به ژیائومی HongMi اشاره کرد که به برنج قرمز مشهور شده است. ژیائومی در این تلفن‌هوشمند از تراشه‌ی MT-6589 مدیاتک بهره برده که مجموعاً قیمت تمام شده‌ی قطعات بکار برده شده در این تلفن‌هوشمند را به 85 دلار رسانده است. این تلفن‌هوشمند با قیمتی برابر 130 دلار در چین به فروش می‌رسد. چیپ مورد استفاده در این تلفن‌هوشمند 20 درصد از کل قیمت تمام شده‌ی قطعات مورد استفاده در این تلفن‌هوشمند را شامل می‌شود.

منابع مطلع از توسعه‌ی تلفن‌هوشمند میان‌رده‌ی نکسوس، آن را به هیچ عنوان جایگزینی برای نکسوس ۶ عنوان نمی‌کنند. مطمئنا ساخت و توسعه‌ی چنین تلفن‌هوشمندی برای گوگل پس از فاش شدن تصویری از تلفن‌هوشمند منتسب به آمازون اهمیتی بیش از پیش دارد. براساس شنیده‌ها گویا آمازون درصدد بکارگیری یک اینترفیس سه‌بعدی در تلفن‌هوشمند خود است. به این ترتیب احتمالا شاهد نبرد تازه‌ای بین گوگل و آمازون در بازار تلفن‌های هوشمند ارزان قیمت خواهیم بود، بازاری که در کشورهای در حال توسعه به شدت داغ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات