اولین شکلک، خیلی قبل‌تر از آنچه تصور می‌کنید استفاده شده است

جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
امروزه در مسنجرها، سیستم نظرات وب‌سایت‌ها، انجمن‌ها، ایمیل‌ها و حتی در دست نوشته‌ها نیز از شکلک‌ها یا علایم مربوط به آن‌ها استفاده می‌شود. شاید شما هم مانند من فکر می‌کردید که شکلک‌ها، اولین بار احتمالا با پیدایش مسنجرهای اینترنتی شکل گرفته‌اند؛ اما ظاهرا پیش از این‌ها در سال ۱۶۴۹ میلادی، «رابرت هریک» در شعر The Fortune از شکلک یا اسمایل استفاده نموده است.
تبلیغات

یک منتقد ادبی به نام لی‌و استاهل اخیرا متوجه شده است که احتمالا خیلی قبل‌تر از آنچه فکرش را می‌کردیم، از علامت :) برای نمایش لبخند استفاده شده است. بر اساس یافته او، رابرت هریک در شعر «خوشبختی» خود از عبارت (smilling yet :)) بهره برده است.

این عبارت در دست نوشته رابرت هریک توسط دانشگاه آکسفورد منتشر شده و کسی در آن تغییری ایجاد نکرده است. پیش از این رکورد استفاده از علایم مرتبط با شکلک‌ها مربوط به متن سخنرانی ایب لینکون در سال ۱۸۶۲ یعنی حدود ۲۰۰ سال پیش بود.

مجله علمی New Atlantis که در زمینه دانش و فناوری فعالیت می‌کند در این باره نوشته است که احتمالا هریک از اسمایل‌ها برای نوشته‌های داخلی خود و نمایش حالت‌های خویش در زمان سرایاندن شعر استفاده می‌کرده. چراکه وقتی این شعر در قرن نوزدهم منتشر شده فاقد شکلک بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات