علی‌رغم فاصله‌ی 45 درصدی دانلود از گوگل‌پلی‌استور نسبت به اَپ‌استور، درآمد حاصل از اَپ‌استور 85 درصد بیشتر است

پنج‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مطمئنا اخبار متعدد منتشر شده مبنی بر بالا بودن تعداد دانلودها از فروشگاه اپلیکشن‌های اپل را نسبت به سایر فروشگاه‌های موجود از جمله گوگل را به خاطر دارید. براساس گزارش منتشر شده توسط App Annie و به واسطه‌ی موفقیت پلتفرم اندروید، دانلودهای انجام شده از فروشگاه اپلیکیشن‌های گوگل در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی  45 درصد بیشتر از اپلیکیشن‌های دانلود شده از اَپ‌استور بوده است.
تبلیغات

در سه‌ماهه‌ی پیشین نیز میزان دانلود از این فروشگاه 35 درصد بیش از اپ استور بوده است. اما در مورد درآمد حاصل از فروشگاه وضعیت دو پلتفرم پیشرو در بازار چگونه است؟ در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی درآمد حاصل برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها برای ابزارهای مبتنی بر iOS بالغ بر 85 درصد بیشتر از درآمد حاصل برای توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی است که این اپلیکیشن‌ها را در فروشگاه گوگل‌پلی‌استور قرار می‌دهند. علی‌رغم اختلاف موجود در درآمد حاصل از این دو پلتفرم در مورد فروشگاه اپلیکیشن‌ها، فاصله‌ی موجود بین این دو فروشگاه به‌‌دلیل بالا رفتن دانلود اپلیکیشن‌ها از گوگل‌پلی در برخی از بازارها همچون ایالات متحده و بریتانیا کاهش یافته است. درآمد حاصل از فروش اپلیکیشن‌ها در گوگل‌پلی استور ایالات متحده به میزان 55 درصد و در بریتانیا 25 درصد افزایش یافته است.

GoogleAppStore

افزایش دانلود اپلیکیشن‌ها از فروشگاه گوگل وابستگی شدیدی به بازار کشورهای در حال توسعه دارد. این موضوع با فروش بالای تلفن‌های‌هوشمند اندرویدی میان‌رده و کشورهای در حال توسعه همخوانی دارد. در کشور چین نیز که هم‌اکنون آیفون‌های اپل تحت نسخه‌های قراردادی عرضه می‌شود،  افزایشی 70 درصدی در دانلود اپلیکیشن‌ها از فروشگاه اَپ‌استور رقم خورده است.

همانطور که می‌توان انتظار داشت، بازی‌ها رتبه‌ی اول اپلیکیشن‌های دانلود شده را در اختیار دارند. از هر 4 اپلیکیشن دانلود شده از اَپ‌استور 3 اپلیکیشن بازی است. درصد دانلود بازی‌ها در گوگل‌پلی‌استور بالاتر از اَپ‌استور بوده و در حدود 90 درصد از اپلیکیشن‌های دانلود شده متعلق به بازی‌ها است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات