اکسپریا Z2 برخلاف رقبای موجود در بازار، از کمبود برخی قطعات برای عرضه به بازار رنج می‌برد

پنج‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
براساس منابع موجود در بازار، سونی برای عرضه‌ی اکسپریا Z2 به بازار با کمبود مواجه است. این مشکلات زمانی کرد پیدا می‌کند که رقبای این تلفن‌هوشمند قدرتمند که گلکسی S5 سامسونگ و وان جدید از اچ‌تی‌سی است، بدون مشکل خاصی به بازار عرضه شده‌اند. باید به این مجموعه جی۳ از ال‌جی را نیز اضافه کرد که در ماه‌های آتی روانه‌ی بازار خواهد شد.
تبلیغات

منابع مورد نظر، اطلاعات پیشین منتشر شده در مورد کمبود برخی از قطعات و مشکلات تولید را تأیید کرده‌اند؛ از این‌رو به نظر می‌رسد ادعای مطرح‌شده در مورد مشکلات سونی برای تولید برخی قطعات، واقعیت دارد.

هرچند برخی از کارشناسان از تأخیر پنج تا هفت ماهه‌ برای عرضه‌ی این تلفن‌هوشمند در بازار‌هایی چون ایالات متحده، بریتانیا و هنگ‌کنگ خبر داده‌اند، اما برخی از فروشگاه‌های انگلیسی از دیروز پیش‌فروش این تلفن‌هوشمند را برای عرضه‌ی آن در اول ماه می یا به بیان بهتر 11 اردیبهشت ماه آغاز کرده‌اند. در ابتدای ماه جاری میلادی نیز سونی موبایل اعلام کرد که این تلفن‌هوشمند در 11 خرداد ماه در هنگ‌کنگ به بازار عرضه خواهد شد.

جمعه‌ی گذشته کمپانی سامسونگ نسل جدید پرچمدار خود را بصورت همزمان در 125 کشور دنیا به بازار عرضه کرد. براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، 350 اپراتور مخابراتی در 150 کشور جهان، گلکسی S5 سامسونگ را تا ماه آتی میلادی به بازار عرضه خواهند کرد. براساس گمانه‌زنی‌های انجام شده سامسونگ 10 میلیون دستگاه از این تلفن‌هوشمند را پس از یک ماه از زمان عرضه به بازار، به فروش خواهد رساند. براساس آخرین آمارهای منتشر شده فروش گلکسی S5 سامسونگ نسبت به نسخه‌ی پیشین، شاهد افزایشی ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی در برخی از نقاط بوده است.

اچ‌تی‌سی نیز از اواخر ماه گذشته‌ی میلادی پرچمدار خود را به بازار کشورهای آمریکا، بریتانیا، استرالیا، سنگاپور، چین وتایوان عرضه کرده است. براساس اعلام منابع موجود در بازار، برخی از رنگ‌های این تلفن‌هوشمند با استقبال خوبی مواجه شده و رو به اتمام گذاشته‌اند که سریعاً توسط اچ‌تی‌سی تأمین شده است. کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی در نظر دارد 3 تا 5 میلیون دستگاه از این پرچمدار را در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری به فروش برساند.

ال‌جی نیز اخیراً از امیدواری برای دست‌یافتن به آمار فروش 15 میلیون دستگاه تلفن‌هوشمند در سه‌ماهه‌ی جاری خبر داده است. این کمپانی با جی۲ در بازار حضور داشته و درصدد عرضه‌ی نسل بعدی پرچمدار خود، جی۳ در ماه‌های آتی به بازار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات