تراشه‌ی MT6595 مدیاتک که یک تراشه‌ی 8 هسته‌ای قدرتمند با مودم LTE داخلی است، رونمایی شد

چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
تراشه‌ی جدید کمپانی MediaTek که چندی پیش در زومیت به معرفی مشخصات اولیه آن پرداختیم، حالا در نمایشگاه الکترونیک چین رونمایی شده است. تراشه‌ی MT6595 یکی از بهترین تراشه‌های بازار است که ساختاری 8 هسته‌ای با آرایش big.LITTLE را به کار گرفته تا بازدهی بالایی داشته باشد. پردازنده‌ی گرافیکی و مودم نسل چهارم هم در آن تعبیه شده که در ادامه‌ی مطلب به آن می‌پردازیم.
تبلیغات

 MT6595 هم مثل تراشه‌های 8 هسته‌ای سامسونگ، دارای دو گروه هسته با چیدمان big.LITTLE است. امور پردازشی بسته به سبکی و سنگینی، به هسته‌های کم‌مصرف یا پر‌مصرف واگذار می‌شوند. دارای 4 هسته‌ی قدرتمند Cortex A17 با سرعت 2.2 گیگاهرتز است و در کنار آن، 4 هسته‌ی کوچک و کم‌مصرف Cortex A7 با سرعت 1.7 گیگاهرتز قرار دارد. لذا از این نظر در مقابل تراشه‌های 8 هسته‌ای سامسونگ مثل Exynos 5422 که هسته‌های Cortex A15 با سرعت کلاک پایین‌تر دارند، کمی سریع‌تر خواهد بود.

پردازنده‌ی گرافیکی محصول جدید مدیاتک، PowerVR G6200 است. امکان ضبط و پخش ویدیوهایی با رزولوشن 4K2K توسط این تراشه‌ی قدرتمند وجود دارد. علاوه بر این، برای عکاسی هم از دوربینی با رزولوشن نهایتاً 20 مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند.

یکی از بخش‌هایی که قبلاً اطلاعاتی در مورد آن منتشر نشده بود، مودم است. بنابر اعلام سازنده، تراشه‌ی MT6595 قادر است از شبکه‌های مخابراتی TD-LTE،FDD-LTE،WCDMA،TD-SCDMA و در نهایت GSM پشتیبانی می‌کند که خود موضوعی جالب توجه است.

با توجه به مشخصات تراشه‌ی جدید مدیاتک که به زودی در گوشی‌های احتمالاً چینی به کار می‌رود، تراشه‌های 32 بیتی دیگر مثل محصولات کوآلکام و سامسونگ، با رقیبی جدید و جدی روبرو هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات