گزارش زومیت از رونمایی اچ‌تی‌سی وان (M8) در ایران

چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
مطالعه 6 دقیقه
روز گذشته، HTC برای اولین بار در ایران مراسم رونمایی محصول برگزار کرد و جدیدترین پرچمدار خود، HTC One M8 را معرفی کرد.
تبلیغات

اچ‌تی‌سی که به دلیل تحریم‌ها و فشارهای خارجی تا پیش از این به صورت غیر رسمی در بازار کشور فعالیت داشت، حالا حضور پر رنگی‌تر خواهد داشت و علاوه بر تبلیغات مختلف، محصولات خود را با خدمات بهتر‌ و قیمت رقابتی روانه بازار کشور می‌کند.

«نیراج ست» مدیر بازاریابی اچ‌تی‌سی در خاورمیانه و آفریقا

مراسم با سخنرانی نیراج ست، مدیربازاریابی خاورمیانه و افریقا اچ‌تی‌سی آغاز شد. او ابتدا به توصیف اچ‌تی‌سی و معرفی این برند پرداخت و گفت که «اچ‌تی‌سی همیشه به تولید کننده بهترین گوشی هوشمند دنیا معروف بوده است.»

«نیراج ست» با اشاره به طراحی خیره‌کننده و ویژگی‌های نوآورانه این گوشی گفت:

اچ‌تی‌سی وان (M8) گوشی هوشمند‌ی است که از کاربر خود می‌آموزد و از این منظر پیشرفته‌ترین گوشی هوشمندی است که در این عرصه تولید شده تا به خوبی ابعاد سبک زندگی خلاقی که کاربران، اچ‌‌تی‌سی را با آن می‌‌شناسند، به نمایش بگذارد. از همین رو باور داریم که اچ‌‌تی‌سی وان (M8) به سرعت جای خود را در میان کاربران فناوری‌دوست ایرانی باز خواهد کرد.

نیراج ست مروری بر کلیه تلفن‌های هوشمند اچ‌تی‌سی انداخت و به دستاوردهایی مانند تولید اولین تلفن نکسوس و اولین تلفن با فناوری صدای پیشرفته BoomSound اشاره کرد. او همچنین به بررسی‌های انجام شده توسط رسانه های معتبر دنیا و امتیازی مثبتی که آن‌ها به HTC One M8 داده‌اند، اشاره‌ کرد.

«دنیل خیاط» مدیر محصول بازاریابی اچ‌تی‌سی در خاورمیانه و افریقا

در ادامه مراسم «دنیل خیاط» مدیر محصول بازاریابی اچ‌تی‌سی در خاورمیانه و افریقا به شرح تلفن جدید این شرکت پرداخت.

او از اچ‌تی‌سی وان (M8) به عنوان دستاوردی جدید در عرصه کیفیت و طراحی یاد کرد و گفت بدنه این گوشی به گونه‌ای ساخته شده که ظاهری به مراتب خیره‌کننده‌تر و در عین حال دوستانه‌تر از آنچه تاکنون دیده شده، به نمایش می‌گذارد. این بدنه یکدست، زیبا و مقاوم با کیفیت فلزی بالا، به نرمی به صفحه‌نمایش پنج اینچی 1080p می‌رسد.

گوشی اچ تی سی M8 به پردازنده ۴ هسته‌ای Snapdragon 801 و سیستم‌عامل اندروید ۴.۴ کیت‌کت به همراه رابط کاربری Sense 6 مجهز شده است. وان جدید دارای دوربین Duo Camera است که برای اولین بار در میان تمامی گوشی‌های تلفن همراه توانسته تجربه‌ای متفاوت از خلق تصویرهای خلاقانه برای تمامی کاربرانش به ارمغان آورد.

قابلیت Duo Camera در واقع ترکیبی از یک دوربین اولتراپیکسل به همراه یک دوربین ثانویه برای ذخیره اطلاعات عمق تصویر است. Duo Camera همچون دوربین لایترو، امکان تغییر فوکوس بر روی بخش‌های مختلف تصویر، پس از تصویربرداری را می‌دهد. به کمک این قابلیت می‌توان اطلاعات جزیی یک صحنه را دریافت و امکان ارائه طیفی از افکت‌های خلاق و زیبا را فراهم کرد. این افکت‌ها به شما امکان می‌دهند بهتر از هر زمان دیگری تصاویر خود را ثبت کنید. اچ‌تی‌سی قابلیت تغییر فوکوس را UFocus می‌نامد و کاربر از طریق آن می‌تواند سوژه عکس را با بطور کامل از پس زمینه جدا کند یا افکت‌های خاصی را بر روی پس زمینه تصویر اعمال کند.

اچ‌تی‌سی نرم‌افزار گالری را نیز بروز نموده تا امکان تشخیص چهره و سوژه نیز میسر شود این نرم‌افزار قادر است تا کلیه تصاویر گرفته شده از یک شخص خاص یا حتی شی‌ مانند اتومبیل را جمع‌آوری کند. در واقع این ابزار هوشمندانه در میان همه تصاویری که شامل یک سوژه خاص هستند، جست‌وجو کرده و آنها را در یک آلبوم دسته‌بندی می‌کند.  

در پایان اینکه اچ‌تی‌سی وان (M8) یک حالت Slow Motion نیز دارد که به شما امکان می‌دهد به صورت حرکت آهسته با کیفیت اچ‌دی تصویربرداری کنید و بعد هنگام ویرایش، سرعت هر قسمتی را که خواستید کم کنید؛ این قابلیت برای دراماتیک‌ کردن لحظات خاص ایده‌آل است.

در سال 2014، Zoe  به یک سرویس ابرمحور تبدیل خواهد شد. شما می‌توانید ویدئوهای Zoe را برای مشاهده همه آپلود کنید و از دوستان خود بخواهید عکس‌ها، ویدئوها و موزیک‌های خود را آپلود کنند تا لحظات ناب به اشتراک گذاشته شوند. اپلیکیشن جدید Zoe از تابستان برای دانلود در گوگل‌پلی در دسترس همه خواهد بود.

daniel kahyat

اچ‌تی‌سی نیز همچون سامسونگ قابلیت ویژه‌ای را در تلفن M8 قرار داده که با فعال کردن آن کلیه امکانات سیستم‌عامل غیرفعال شده و تنها چند امکان محدود مانند ماشین حساب، برقراری تماس تلفنی و همچنین ارسال و دریافت پیامک در دسترس قرار می‌گیرند تا مصرف باتری به حداقل ممکن و طول عمر آن نیز حداکثر شود. در این حالت صفحه به صورت تک رنگ مشکی و سفید در می‌آید. این حالت برای زمانی که شارژ باتری در حال اتمام است و امکان شارژ تلفن خود را ندارید بسیار کارآمد خواهد بود. طول عمر باتری اچ‌تی‌سی وان (M8) حدود ۴۰ درصد نسبت به HTC One قبلی بهبود یافته است. اگر حالت صرفه جویی فعال شود تا ۱۴ روز می‌توان بدون نیاز به شارژ دستگاه از آن برای برقراری تماس تلفنی یا ارسال و دریافت پیامک بهره ببرید.

اچ‌تی‌سی وان  باز هم در گوشی مدل  M8 تجربه صوتی گوشی‌های هوشمند را به یک سطح بالاتر ارتقا داده است. آخرین فناوری HTC BoomSound  یک صدای عمیق، قوی و شفاف را با تن‌های متنوع از باس گرفته تا تربل ایجاد می‌کند. صدای این محصول جدید ۲۵ درصد قوی‌تر از صدای اچ‌تی‌سی وان (M7) است بدون اینکه کیفیت آن کم شده باشد. گوشی جدید همچنین دارای دو اسپیکر استریو جلویی با یک آمپلی‌فایر جدید است. محفظه‌ اسپیکرها نیز طراحی مجدد شده‌اند تا متناسب با یک تجربه صوتی باکیفیت عالی باشند.

اچ‌تی‌سی در M8 همچنان نرم‌افزار خبر خوان BlinkFeed را حفظ نموده و این‌بار SDK‌ آن را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده تا بتوانند نرم‌افزارهای خود را با آن سازگار کنند و به توسعه آن کمک کنند.

دنیل خیاط، مدیر محصول بازاریابی اچ‌تی‌سی در خاورمیانه و افریقا، در ادامه به معرفی کلی لوازم جانبی HTC One M8 که قرار است همه آن‌ها در ماه‌های آینده روانه بازار کشور شوند، پرداخت:

محافظ HTC Dot View

مدیر محصول HTC در باره این کاور گفت که کلیه کارشناسان باور دارند که طراحی اچ‌تی‌سی برای این کاور، بهترین در دنیا است و آن‌ها توانسته‌اند بهترین بهره را از پوشش دستگاه ببرند. او به کاورهای رایج بازار اشاره کرد که استفاده از آن‌ها دشوار است و کاربر مجبور است برای کار با آن‌ها یا مدام پوشش را باز و بسته کند یا از طریق یک پنجره (اشاره به کاور هوشمند سامسونگ) اقدام کند. در Dot View می‌توان زمان، وضع هوا، متن‌های خبری، ایمیل و تماس تلفنی را بدون اینکه صفحه‌نمایش را لمس یا محافظ را باز کنید، مشاهده کنید. یک گوشی برجسته نیازمند محافظی است که از طراحی خلاقانه و کارکرد پیشگامانه آن محافظت کند و حتی آن را گسترش دهد. محافظ مشبک جدید HTC Dot View   با بهره‌گیری از قابلیت HTC Sense 6 ضمن اینکه از صفحه‌نمایش محافظت می‌کند، پیام‌های تصویری را با سبک امروزی و ماتریکسی در اختیار شما قرار دهد. محافظ مشبکی اچ‌تی‌سی از اواسط اردیبهشت در دسترس عموم خواهد بود.

ردیابی با HTC Fetch

اگر از گم کردن گوشی یا جا گذاشتن آن خسته شده‌اید، گزینه HTC Fetch راه‌حل شماست. تنها کافی است دکمه آن را فشار دهید و این جاسوئیچی براق و جمع و جور تا فاصله ۱۵ متری گوشی شما فعال خواهد بود. فقط باید این ابزار را با گوشی خود هماهنگ کنید. بعدها وقتی گوشی را جا گذاشتید این ابزار شروع به زدن بوق هشدار می‌کند. اگر هر دوی آنها را جا گذاشتید، یک ویژگی ساده موقعیت‌یابی روی نقشه به شما امکان می‌دهد بدانید HTC Fetch و گوشی شما آخرین بار کجا کنار یکدیگر بوده‌اند. فقط فراموش نکنید متراژ پوشش این ابزار بسته به محیط متفاوت است.

HTC Media Link HD

با کمک این ابزار می‌توانید به صورت بی‌سیم محتوای گوشی خود را به صفحه‌نمایش   تلویزیون اچ‌دی منتقل کنید. این ابزار سریع، راحت و کاملا بی‌سیم است و به شما امکان می‌دهد محتویات دلخواه خود را به صورت همزمان روی تلویزیون متصل‌شده نمایش دهید.

HTC BoomBass

این ابزار یک بلندگوی مکعب جمع و جور است که در دست شما جا می‌شود و مثل یک گوشی هوشمند تاشو برای نمایش فیلم‌ها و ویدئوهای هندزفری باز می‌شود. این ابزار برای مشاهده ویدئو در حین آشپزی، گوش دادن به موسیقی در کنار ساحل و دیدن ویدئو روی میز راحتی اتاق نشیمن عالی است. فقط کافی است با ضربه‌ای سریع از طریق NFC به گوشی HTC  خود متصل شوید. این بلندگو به کمک یک باتری داخلی برای شش ساعت قابل استفاده است. به این ترتیب فناوری HTC BoomBass با ابعادی قابل حمل هر درجه صدایی را همه جا در دسترس شما قرار می‌دهد.

در انتهای مراسم علی‌رضا توسلی، مدیر دفتر اچ‌تی‌سی در ایران وعده داد که HTC One M8 برخلاف نسل قبلی با قیمت کاملا رقابتی در نیمه دوم اردیبهشت ماه وارد بازار کشور شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات