هزینه‌ی تخمینی قطعات مورد استفاده در گلکسی S5 برابر 256 دلار است

چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی تحلیلی IHS با کالبد شکافی گلکسی S5 سامسونگ به نتایج جالبی رسیده است. براساس گزارش‌های منتشر شده توسط این کمپانی، قیمت تمام شده برای سامسونگ به منظور تهیه‌ی قطعات مورد استفاده در این تلفن‌هوشمند، در حدود 256 دلار است. این هزینه فقط با محاسبه‌ی قیمت تقریبی قطعات مورد استفاده به دست آمده است.
تبلیغات

همانطور که اشاره کردیم، قیمت تقریبی قطعات مورد استفاده در گلکسی S5 تقریبا برابر 256 دلار است که در مقایسه با گلکسی S4 که قیمت تقریبی قطعات آن 244 دلار بود، شاهد افزایش است.

گران‌ترین قطعه‌ی سخت‌افزاری مورد استفاده در این تلفن‌هوشمند صفحه‌ی نمایش 5.1 اینچی Super AMOLED است که قیمتی برابر 63 دلار دارد. با این حال در مقایسه با صفحه‌ی نمایش 5 اینچی گلکسی S4، شاهد کاهشی 12 دلاری هستیم؛ چراکه صفحه‌ی نمایش گلکسی S4 قیمتی برابر 75 دلار داشت. به‌نظر می‌رسد سامسونگ برای کاهش قیمت تمام شده‌ی صفحه‌ی نمایش خود، خط تولید این محصول را بهینه‌تر ساخته است. حافظه‌ی فلش و DRAM مورد استفاده در نسل جدید پرچمدار سامسونگ مجموعاً قیمتی برابر 33 دلار دارد.

یکی از نکات جالب توجه در مورد گلکسی S5، قیمت سنسور اثر انگشت مورد استفاده در این تلفن‌هوشمند است که براساس برآوردهای IHS، قیمتی برابر 4 دلار دارد و بصورت جالب توجهی از قیمت نمونه‌ی مورد استفاده در آیفون 5S ارزان‌تر است. اپل برای هر یک از سنسورهای مورد استفاده در آیفون‌های 5S هزینه‌ای برابر 15 دلار صرف کرده است. لازم به ذکر است که براساس برآوردهای انجام شده، قطعات مورد استفاده در آیفون نیز هزینه‌ای برابر 199 دلار را روی دست اپل گذاشته است.

سنسور ضربان سنج مورد استفاده در گلکسی S5 نیز که ساخت Maxim است، قیمتی برابر 1.45 دلار دارد. IHS هزینه‌ی اسمبل‌کردن هر دستگاه گلکسی S5 را نیز 5 دلار ذکر کرده است.

لازم به ذکر است که تخمین قیمت تمام شده‌ی سخت‌افزاری یک تلفن‌هوشمند به معنای قیمت حقیقی آن نبوده و هزینه‌های تحقیق و طراحی، نرم‌افزار مورد استفاده و پخش و بازاریابی را نیز باید اضافه کرد تا قیمت یک دستگاه تلفن‌هوشمند با احتساب سود کمپانی مشخص گردد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات