تصاویر فاش شده از نسخه‌ی آتی اندروید نشان از بازنگری اساسی در الگوی طراحی آیکون‌ها دارد

سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
براساس تصاویر منتشر شده توسط Android Police، سیستم‌عامل اندروید شاهد تغییرات اساسی در الگوی طراحی آیکون‌ها خواهد بود که برگرفته از نحوه‌ی طراحی تخت آیکون‌های سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های تحت‌وب غول جستجو است. هرچند آیکون‌های جدید اپلیکیشن‌های اندروید از آیکونوگرافی اپلیکیشن‌های وب تبعیت خواهد کرد؛ اما از روی آن‌ها کپی نشده و شاهد تغییراتی در ظاهر آن‌ها خواهیم بود.
تبلیغات

قبل از بررسی جزئیات آیکون‌های موجود در تصاویر، بهتر است به این نکته اشاره کنیم که منبع منتشر‌کننده ی تصاویر، قطعیت استفاده از چنین آیکون‌هایی را در نسخه‌ی آتی اندروید تأیید نکرده است؛ چراکه احتمالاً متخصصان گوگل در حال توسعه و کار روی این طرح‌ها هستند و در این صورت شاید شاهد برخی تغییرات یا استفاده از الگوهای دیگری در آیکون‌ها خواهیم بود.

با نگاه به تصاویر فوق، می‌توان از تصمیم گوگل برای یک بازنگری کلی در ساختار ظاهری سیستم‌عامل اندروید آگاه شد. در داخل کمپانی گوگل، استایل جدید به کار برده شده در نسخه‌ی آتی با نام Moonshine شناخته می‌شود. در آیکون‌های جدید شاهد استفاده از سایه‌های تیره‌تر به‌همراه رنگ‌هایی با کنتراست بالا هستیم. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، علی‌رغم استفاده از الگوی طراحی آیکون‌های متعلق به اپلیکیشن‌های تحت‌وب، این آیکون‌ها دقیقاً شبیه و کپی به آیکون‌های مورد استفاده در سرویس‌های وب نیستند. تنها فاکتور زمان می‌تواند نتیجه‌ی این بازنگری کلی را مشخص کند.

در تصویر زیر می‌توانید آیکون بازنگری شده‌ی اپلیکیشن‌هایی چون Play Music، Books، Movies، Google+، Calender، People، Chrome، Youtube، Maps، Gmail، Hangouts، Camera و PlayStore را مشاهده کنید.

newAndIconInt

نظر شما در مورد این تغییرات چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات