تماشا کنید: کاشی‌های زنده و تعاملی در ویندوز و ویندوز فون 9

دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
تجربه کاربری ایکس باکس وان بیانگر آن است که مایکروسافت قصد دارد کاشی‌های زنده را به چیزی فراتر از ظاهری زیبا تبدیل کند. چه بخواهیم یا نخواهیم، وجود آن‌ها پا برجاست. حتی در بازنگریی که مایکروسافت در بسته بروز رسانی اخیر ویندوز ۸.۱ برای کاربران رایانه‌های شخصی داشته، حتی در استارت منوی جدید که در آینده شاهد آن خواهیم بود، کاشی‌های زنده وجود خواهند داشت.
تبلیغات

همانند ویجت‌ها در دستگاه‌های اندرویدی، کاشی‌های زنده بخشی از استراتژی کلیدی مایکروسافت جهت یکسان سازی تجربه کاربری تلفن‌های هوشمند، تبلت و کامپیوترهای شخصی به شمار می‌روند.

مایکروسافت در Build 2014 نشان داد که بخش عمده ای از این تغییرات صورت گرفته، اما بر اساس ویدیویی که از بخش تحقیقات این شرکت در آسیا به بیرون درز کرده، تغییرات و بروز رسانی‌های زیادی وجود دارد که باید منتظر آنها بود، در حال حاضر کاشی‌ها به صورت زنده محتوا را نمایش می‌دهند، اما تعاملی نیستند. آنها اطلاعات مربوط به نرم‌افزارهای مختلف را بدون آن‌که نرم افزار را اجرا کنیم نمایش می‌دهند، اما فعالیتی بر روی این اطلاعیه‌ها نمی‌توان انجام داد. مایکروسافت در حال اعمال تغییراتی جهت شسته رفته کردن کاشی‌های زنده است و به دنبال پیاده سازی آن به‌صورت یکپارچه در ویندوز، ویندوز فون و اکس باکس است.

کاشی‌های زنده میان‌برهای تعاملی خواهند داشت که امکان فعالیت لحظه‌ای را بدون اینکه وارد نرم‌افزار شویم، فراهم می‌سازد. تفاوتی ندارد که نرم‌افزار مورد نظر جزو اپ‌های دسکتاپ است یا مدرن، در هر دو محیط تعاملی خواهند بود و کاشی‌های زنده ظاهری شبیه به داشبورد خواهد داشت.

در ویدیو پایین می‌توانید با تغییرات مهم ایجاد شده در ویندوز فون و همچنین عملکرد مشابه آن در تبلت‌ها و کامپیوتر‌های شخصی آشنا شوید. عملکرد چندوظیفگی و یکپارچگی بین دستگاه‌های مختلف این پلتفرم همراه با بهبود‌های فراوانی خواهد بود.

در حال حاضر مشخص نیست که این تغییرات در قالب بروز رسانی اعمال خواهند شد یا اینکه به عنوان نسخه جدید و مستقل تحت نام ویندوز ۹ و ویندوز فون ۹ ارایه خواهند شد. محیطی که در این ویدیو نمایش داده می‌شود، اشاره به نسخه بعدی ویندوز را دارد. از آنجایی که اخیرا شاهد بروز رسانی ویندوز ۸.۱ بودیم، نمی‌توان انتظار عرضه زود هنگام نسخه جدید ویندوز را داشت:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات