تماشا کنید: میز جدید MIT که به تغییرات محیط واکنش نشان می‌دهد

دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
سال گذشته Tangible Media Group از دانشگاه MIT سیستمی را توسعه داد که قادر بود با درک حضور و اشارات کاربر، از خود عکس‌العمل نشان داده و این امکان را به کاربر می‌داد تا از طریق یک رابط سخت‌افزاری با اشیا ارتباط برقرار کند. این سیستم متشکل از ستون‌های مکعب شکلی است که در کنار هم قرار گرفته‌اند و در قسمت تحتانی از طریق سوزن‌هایی کنترل می‌شوند تا ساختار سطحی آن را با تغییر در اشکال مختلف شکل می‌دهد.
تبلیغات

این رابط کاربری، سامانه‌ای مابین رابط کاربری گرافیکی و رابط کاربری لمسی است. محققان و توسعه‌دهندگان این سیستم آینده‌ی آن را در تماس‌های ویدئویی روشن توصیف می‌کنند، بطوری که کاربران قادر خواهند بود تا تجربه‌ی فشردن دست را از پشت کامپیوتر خود در زمان برقراری تماس‌های ویدئویی داشته باشند. محققان MIT با الهام از این پروژه از آن به‌عنوان یک ابزار خانگی که به شرایط محیطی عکس‌العمل نشان می‌دهد استفاده کرده‌اند. توسعه‌دهندگان نام این محصول را Transform نهاده‌اند.

این میز مدرن برای اولین بار در نمایشگاه طراحی لکسوس در میلان نمایش داده شد. این میز از سه صفحه‌ی نمایش پویای سخت‌افزاری بهره می‌برد که شامل 1000 پین به منظور پاسخ به شرایط محیطی در آن واحد است. این پین‌ها با الهام گرفتن از دانه‌های شن در بیابان‌ها و موج آب در دریا تولید شده‌اند که در پاسخ به شرایط محیط واکنش نشان داده و تغییر حالت می‌دهند.

لینک دانلود ویدئو

طراحان MIT با طراحی Transfrom در پی ترسیم نحوه‌ی طراحی خارجی ابزار‌هایی هستند که در سال‌های آتی کاربران با آن‌ها تعامل خواهند داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات