5 نرم‌افزار فوق‌العاده کد‌نویسی برای Mac

یک‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
آیا برنامه‌نویسی حرفه یا سرگرمی شما است؟ صرف‌نظر از این که شما جزء کدام دسته از برنامه‌نویسان قرار می گیرید، به ابزاری برای نوشتن کد برنامه‌نویسی نیاز دارید. اگر نگاهی به برنامه‌های موجود برای کد‌نویسی بیاندازیم با اسامی مختلفی روبه‌رو می‌شویم که انتخاب یکی از بین آنها که نیازهای ما را برآورده سازد، دشوار است. با زومیت همراه شوید تا با 5 برنامه فوق‌العاده در این زمینه آشنا شویم.
تبلیغات

1. Submile Text

یکی از بهترین و ساده‌ترین ابزارهای کد‌نویسی برای کاربران Mac است. این نرم افزار مشابه نوت‌پد است و به شما امکان می‌دهد کدهای مورد نظر خود را بنویسید و با استفاده از الگوریتم‌های شناسایی سینتکس‌هایی که دارد هر کجا را که خواستید برجسته نمایید.در این نرم‌افزار در صورتی که سایر برنامه‌ها در روند کد‌نویسی شما ایجاد اختلال کنند، می‌توانید حالت کدنویسی بدون مزاحمت را فعال کنید؛ این قابلیت سایر امکانات به‌جز محیط کد‌نویسی شما را غیر فعال می‌نماید. این نرم‌افزار برای Mac، ویندوز و لینوکس در دسترس است.

2. BBEdit 10

یکی دیگر از ابزارهای خوب برای کد‌نویسی نرم‌افزار BBEdit 10 است. این نرم‌افزار رابط کاربری خوبی در سطح Submile Text دارد. این نرم افزار قابلیت‌های مختلفی برای کسانی که در زمینه کد‌نویسی HTML فعالیت می کنند، دارد. این امر شامل پشتیبانی از FTP و SFTP می‌گردد که به شما اجازه می‌دهند به محض این‌که کدهای خود را نوشتید آنها را روی سرور خود بارگذاری نمایید.

3. TextMate

اگر وقت کم ولی حجم کد‌نویسی بالایی دارید نرم‌افزار TextMate کمک زیادی به شما خواهد کرد. های‌لایت سازی، تب‌های چندگانه، جست‌و‌جو و جای‌گذاری بعضی از ویژگی‌های برجسته این نرم افزار هستند. اگر فراموش کنید براکتی را ببندید -که این امر معمولاً در هنگام کد‌نویسی رخ‌ می‌دهد-، برنامه بطور خودکار این کار را برای شما انجام می‌دهد، بنابر‌این ‌احتمال مواجه‌شدن با خطا کاهش می‌یابد.

4. Brackets

در هنگام کد‌نویسی، بیشتر از چه چیزی استفاده می‌کنید؟ بله براکت‌ها؛ درست حس زدید. Brackets محصولی از شرکت ادوبی است که ابزار قدرتمندی برای کد‌نویسی در اختیار شما قرار می‌دهد. در واقع این برنامه برای کد‌نویسان HTML طراحی شده است که روزانه صدها صفحه وب را ایجاد می‌کنند. این نرم‌افزار سینتکس‌ها را های‌لایت نموده و قابلیت توسعه HTML بطور زنده را دارا است که به شما کمک می‌کند بدون نیاز به ذخیره‌سازی یا بارگذاری مجدد صفحه، خروجی کد‌های خود را مشاهده نمایید که این یک قابلیت فوق‌العاده محسوب می‌شود، این‌طور نیست؟

5. Textastic

این نرم‌افزار یک ابزار کد‌نویسی سریع است که قابلیت‌هایی مانند کامل‌نمودن کد‌ها بصورت خودکار را در اختیار دارد که این امر موجب کاهش زمان کد‌نویسی شما می‌گردد. علاوه بر ویژگی‌هایی که در موارد قبلی اشاره شد، این نرم‌افزار از قابلیت iCloud syncing بهره می‌برد که شما را قادر می‌سازد تا اگر از چند دستگاه ‌مک استفاده می‌کنید، کدهای خود را همیشه همراه داشته باشید.

امروزه کد‌نویسی تبدیل به بخشی از زندگی بسیاری از افراد شده است. ابزارهایی که معرفی شدند می‌توانند سرعت و کارایی کد‌نویسی شما را بهبود بخشند. نظر شما چیست؟ آیا شما با برنامه‌های فوق کار کرده‌اید؟ آیا برنامه‌های مفید و کاربردی دیگری در این زمینه سراغ دارید؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات