اپلیکیشن فیس‌بوک برای اندروید، با تغییرات ظاهری و ساختاری جدی بروز می‌شود

یک‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اپلیکیشن اندرویدی فیس‌بوک هم مثل بسیاری از اپلیکیشن‌های معروف اندرویدی تدریجاً تکامل پیدا می‌کند و ظاهر آن ساده‌تر می‌شود. در نسخه‌ی جدید این اپلیکیشن، تغییرات ظاهری زیادی اعمال شده و دسترسی به بخش‌های پرکاربرد، ساده‌تر شده است. در ادامه‌ی مطلب تصاویری از این اپلیکیشن و تغییرات اعمال شده را بررسی می‌کنیم. با ما باشید.
تبلیغات

فیس‌بوک یکی از پربازدیدترین وب‌سایت‌هاست و اپلیکیشن اندرویدی آن هم بسیار مورد توجه است. با توجه به تغییری که در اندروید 4.4 اتفاق افتاده و ظاهر گرافیکی سیستم عامل، به سمت سادگی بیشتر حرکت کرده، ساختار گرافیکی این نرم‌افزار هم تغییراتی دارد.

ظاهر گرافیکی نرم‌افزار تخت شده و به نسخه‌ی iOS شباهت زیادی دارد. آیکون‌ها و دکمه‌ها ساده‌تر و جمع‌وجورتر شده‌اند.

در کنار تغییرات ظاهری، واسط کاربری هم به شدت تغییر کرده است. تاکنون برای دسترسی به بخش اخبار، گفت‌وگو و مشاهده‌ی اعلانیه‌ها و درخواست‌های دوستان باید از منوی کشویی سمت چپ استفاده می‌شود. حالا این ساختار به کلی از بین رفته و استفاده از اپلیکیشن جابجایی بین بخش‌های اصلی ساده‌تر شده است.

با کشیدن صفحه به راست و چپ می‌توان یکی از 5 تب اصلی را مشاهده کرد که شامل اخبار، درخواست دوستان، پیام‌ها، اعلانیه‌ها و منوی فیس‌بوک می‌شود. خوشبختانه پنجره‌ی گفت‌وگو تغییری نکرده است ولیکن به صورت کشویی باز نمی‌شود. باید دکمه‌ی بالا و راست را لمس کنید تا نمایش داده شود.

دکمه‌های پست، انتشار عکس و چک کردن در بخش اخبار همگی پنهان هستند، برای مشاهده باید صفحه را به پایین بکشید.

آخرین نکته بهینه‌سازی‌های انجام شده برای افزایش پایداری و سرعت اپلیکیشن است که در عمل کاملاً محسوس است. هنگام بارگذاری نرم‌افزار و اسکرول کردن، همه‌چیز روان و سریع انجام می‌شود.

اگر برای آزمودن نسخه‌ی جدید مشتاق هستید، نرم‌افزار را به صورت دستی بروزرسانی کنید گرچه به زودی بروزرسانی انجام می‌شود.

به تصاویری از واسط گرافیکی جدید اپلیکیشن فیس‌بوک برای اندروید توجه بفرمایید:

facebook-android-1
facebook-android-2
facebook-android-3
facebook-android-4
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات