نوکیا احتمالا برخی از ۸ هزار کارمند خود در کارخانه چنای را کنار می‌زند

یک‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
نوکیا اخیرا بیانیه‌ای را برای کارگران کارخانه چنای هند ارسال نموده و از آن‌ها خواسته‌ است تا افرادی که مایل هستند،  برای باز نشستگی، داوطلبانه درخواست دهند. این بدین معنا است که نوکیا از کارمندان خود درخواست کرده تا شرکت را ترک کرده و بدنبال کار جدیدی باشند.
تبلیغات

نوکیا به کارمندان کارخانه تولیدی خود در هند درخواست کرده تا اعلام بازنشستگی نموده و شرکت را به قصد کار کردن در کمپانی دیگری ترک کنند. نوکیا همچنین تایید نموده که به زودی نیروی کار کارخانه چنای هند کاهش خواهد یافت و بخش بزرگی از نیروی کار این کمپانی اخراج خواهند شد.

نوکیا مهم‌ترین دلیل این اقدام خود را عدم توافق این کمپانی فلاندی با دولت هند اعلام نموده که هنوز هم حل نشده است.  سال گذشته دولت هند اعلام کرد که نوکیا، مالیات ۳ میلیارد دلاری خود را به این کشور پرداخت نکرده و از این رو کل دارایی‌های این شرکت را فریز خواهد کرد.

نوکیا به کارمندان خود در کارخانه چنای گفته که گزینه‌های شفاف مالی را برای خروج مسالمت‌امیز از شرکت روی میز گذاشته تا شرکت را ترک کرده و جای دیگری مشغول به کار شوند.

دولت هند از نوکیا خواسته است که اگر می‌خواهد دارایی‌های ضبط شده‌اش را پس بگیرید، مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار را پرداخت کند. نوکیا نیز این رقم را منطقی نمی‌داند و از پرداخت آن سر باز می‌زند. تحلیل‌گران معتقدند که ارزش کارخانه چنای هند بیش از میلیارد دلار است. همچنین ممکن است بسته شدن کارخانه چنای، قرارداد نوکیا با مایکروسافت را تحت الشعاع قرار دهد.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که کارمندان کارخانه چنای نوکیا از این بابت راضی نیستند و حتی اعتراض خود را در قالب یک گردهمایی نشان داده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات