کروم بتا برای اندروید با امکانات جدید پخش ویدئو، باز‌کردن تب بسته‌شده و کروم‌کست عرضه می‌شود

شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
نسخه‌ی جدید مرورگر گوگل‌کروم برای اندروید که فعلاً مراحل آزمایشی (بتا) را طی می‌کند، چند ویژگی و قابلیت جدید دارد که هنوز نهایی نشده‌اند، ولیکن به زودی نهایی می‌شوند. ویژگی‌های جدید شامل باز‌کردن تب بسته‌شده، پخش تمام صفحه‌ی ویدئو با کنترل‌های HTML5 و زیرنویس و کامل‌تر‌شدن کروم‌کست است که در ادامه‌ی مطلب به آن می‌پردازیم.
تبلیغات

نسخه‌ی بتای مرورگر گوگل کروم برای اندروید که همیشه محمل تست و آزمون قابلیت‌ها و تصحیحات جدید است، این بار پیشرفت زیادی کرده است. نسخه‌ی 34 در حال حاضر نهایی شده و نسخه‌ی 35 فعلاً مراحل آزمایشی را طی می‌کند. گوگل کروم 35.0.1916.34 که اخیراً عرضه شده، قابلیت جدیدی برای بازگشایی مجدد تب بسته شده یا Undo Tab Close را دارد. درست مشابه نسخه‌ی دسکتاپی کروم که امکان reopen closed tab در آن وجود داشت. اگر در دسکتاپ سهواً یک تب مهم را بسته باشیم، با این ویژگی می‌توانیم مجدداً آن را باز کنیم. از این پس در اندروید هم همین قابلیت وجود خواهد داشت.

chrome-beta-35-android-1

ویژگی جالب دیگر حالت تمام صفحه‌ی پخش ویدئو به همراه زیرنویس است که در نسخه‌ی بتا اضافه شده و در کنار آن، کنترل پخش ویدئو با استفاده از HTML5 و کنترل‌های آن هم امکان‌پذیر شده است. بنابراین از این پس هنگام تماشای ویدئوهای یوتیوب اگر مرورگر اندرویدی شما، گوگل کروم باشد، راحت‌تر و ساده‌تر از یوتیوب استفاده خواهید کرد.

فعلاً کلیدهای کنترل پخش ویدئو در حالت تمام‌صفحه مراحل آزمایشی را طی می‌کند و مشکلاتی دارد. به عنوان مثال در حالت افقی و عمودی، کلیدها شبیه هم است و تفاوت چندانی ندارد؛ اما در آینده‌ی نزدیک، چیدمان و کلیدها به شکل بهینه‌تری طراحی خواهند شد.

ویژگی مهم دیگر کروم بتا، پشتیبانی از حالت چند پنجره‌ای است که در مورد برخی ابزارها پشتیبانی شده و لیست ابزارهای پشتیبانی شده هم منتشر نشده است. کروم‌کست هم از این پس به یاری کسانی می‌آید که می‌خواهند ویدئوها را از ابزاری روی دیگری پخش کنند. البته پخش ویدئوهای یوتیوب احتمالاً در نسخه‌ی بعدی کروم بتا عملی شود؛ چرا که فعلاً توسعه‌دهندگان روی آن مشغول به کار هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات