گوگل پایان عمر ویندوز XP را با قراردادها و تخفیف‌های ویژه جشن می‌گیرد

جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سلاح جدید گوگل در بازار سیستم عامل‌ها، مدارس و موسسات آموزشی را به کمک کروم بوک‌ها که مجهز به سیستم عامل گوگل هستند و قیمت‌های اندک و کارآیی معمولی را دارند زیر و رو کرده است. طوفانی که بعید نیست در آینده‌ای نزدیک و با توجه به مرگ ویندوز XP با اعلام خبر عدم پشتیبانی از این نسخه توسط مایکروسافت، دامن گیر مشتریان دیگری نیز باشد.
تبلیغات

کروم‌بوک‌های گوگل برای آن دسته از مشتریانی که نیاز عمده آن‌ها مربوط به وبگردی و استفاده‌های معمول از کامپیوترها می‌شود، گزینه‌های ارزان و بسیار کاربردی دارد. اما سوالی که این روزها بر سر آن بحث‌ و جدل‌ در جریان است، آن است که آیا این دستگاه‌های ارزان قیمت می‌توانند در ادارات و موسسات بزرگ‌تر نیز مورد استفاده قرار بگیرند؟

پاسخ این سوال هر چه که باشد،‌ جلودار گوگل از سرمایه گذاری بر روی این بخش از بازار و جذب کاربران تجاری به سمت محصولاتش نخواهد بود. در همین راستا، گوگل در برنامه‌های توسعه تازه خود، در ازای هر کروم بوک که در پروژه Enterprise به فروش می‌رسد،‌ 100 دلار تخفیف به مشتریانش می‌دهد. این رقم برای شرکت‌های تجاری دو برابر می‌شود و به همراه این تخفیف، برنامه VMware که امکان اجرای نرم‌افزارهای ویندوز را در سیستم عامل کروم به وجود می‌آورد، در اختیار مشتریان تجاری این دستگاه‌ها می‌گذارد. 

گوگل همچنین نسخه Platinum اپلیکیشن XenApp که برای کمک به کاربران ویندوز جهت مهاجرت از XP تولید شده است را با 25 درصد تخفیف به فروش می‌رساند. 

این تخفیف‌ها و شرایط استثنایی به صورت محدود بوده و از همین حالا تا 30 ژوئن (نهم تیر ماه) ادامه دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات