مدیرعامل بلک‌بری: در صورت ادامه وضعیت فعلی تجارت موبایل بلک بری به فروش گذاشته خواهد شد

جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
خداحافظ بلک‌بری موبایل!‍ به نظر می‌رسد روزهای پایانی غول امنیتی دنیای تلفن‌های هوشمند با آن مدل‌های امن و گرانبهایش به پایان رسیده و یکی دو سال آینده، شاید آخرین روزهای توت‌های سیاه(بلک بری) هوشمند باشد که با شعار ارتباطات امن، روزگاری از برترین برندهای بازار محسوب می‌گشتند.
تبلیغات

در کنفرانس خبری چهارشنبه بلک‌بری، مدیریت این شرکت از تصمیمات و مسائلی که آن‌ها را مجاب می‌کند که بخش موبایل خود را واگذار کنند، خبر داد. این بدین معنا است که روزهای عمر توت‌های سیاه در بخش‌ تلفن‌های هوشمند به پایان رسیده و سیاهی توت‌های بلک بری جای خود را با رنگ قرمز ورشکستگی می‌دهند.

در همین راستا، چن در بیانیه‌ای اظهار کرد که بخش موبایل بلک‌بری در سال مالی فعلی باید حداقل 10 میلیون واحد فروش داشته باشد. این در حالی است که این شرکت 52 میلیون دستگاه را در سراسر دنیا عرضه کرده است که از این تعداد تنها 3.4 میلیون دستگاه به فروش رفته و سهم محصولاتی با سیستم عامل بلک‌بری 10 تنها یک میلیون دستگاه است. با توجه به آمارها، بعید به نظر می‌رسد انتظاراتی که آقای چن صحبت کرد به واقعیت بپیوندد.

اما این بدین معنا نیست که بلک‌بری قرار است به‌طور کل از صحنه روزگار محو شود. در عوض، چن از اهدافش برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های منظم و بزرگی همچون سرویس‌های حقوقی و مالی و مراکز درمانی به‌عنوان یک شرکت امنیتی در جهت تأمین امنیت آن‌ها خبر داد. تمامی این سرویس‌ها نیازمند یک ارتباط امن و ایمن هستند که بلک‌بری به‌عنوان یک شرکت با تجربه و قدیمی در این عرصه می‌تواند این ارتباط امن را برای آن‌ها فراهم آورد. به گفته چن، دولت‌ها و شرکت‌های تجاری بعد از رسوایی‌های که Edward Snowden با فاش کردن اسناد NSA( سازمان امنیت ملی آمریکا) به وجود آورد، علاقه بیشتری پیدا کرده‌اند.

چن همچنین از اهداف کوتاه مدت برای سرپا نگه داشتن بلک‌بری سخن گفت. وی در ادامه از برنامه‌های بلند مدتش نیز برای ساخت این شرکت امنیتی سخن گفت و همچنین اشاراتی را به جمع آوری تیم مهندسی برای ایجاد چنین شرکتی کرد. اهدافی که بلک‌بری را به سمت و سوی دیگری که خارج از دنیای تلفن‌های هوشمند است می‌برد و درهای ارتباطات را به روی وی باز می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات