علی‌رغم افزایش سهم سامسونگ در بازار تبلت‌ها، همچنان اپل با 30 درصد بیشترین سهم را در اختیار دارد

جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
با کاهش فروش پی‌سی‌ها و انقباض این بازار، تبلت‌های نقش پررنگ‌تری به خود گرفته و با فروش بیشتری روبرو می‌شوند. هرچند فروش تبلت‌های اندرویدی از آیپدهای اپل پیشی گرفته است، اما اپل همچنان به‌عنوان پیشتاز فروش تبلت‌ها در میان برندهای دیگر به خودنمایی می‌پردازد. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به آمار و ارقام این بخش از بازار داشته باشیم.
تبلیغات

در سال 2013 میلادی اپل به تنهایی موفق به فروش 70 میلیون دستگاه آیپد شده است، در حالی که سامسونگ با فروش 37 میلیون دستگاه رتبه‌ی بعدی را به خود اختصاص داده است. اپل با در اختیار داشتن 30 درصد از سهم بازار تبلت‌ها همچنان به‌عنوان اصلی‌ترین برند بازار ایفای نقش می‌کند. در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی نیز اپل همچنان به پیشتازی خود ادامه می‌دهد.

اما نکته‌ی جالب توجه در مورد سامسونگ، شتاب فروش تبلت‌های این کمپانی است. کمپانی کره‌ای هم‌اکنون در حدود ۲۰ درصد از بازار را در اختیار دارد. این آمار بدین معنا است که سامسونگ در سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال جاری میلادی در حدود ۲۰ میلیون دستگاه تبلت به فروش رسانده است. فروش این تعداد تبلت در مقایسه با سه‌ماهه‌ی پایانی منتهی به سال 2014 میلادی شاهد رشدی 200,000 هزار دستگاهی است. این افزایش به موجب بالا رفتن فروش در بازار تبلت‌های میان‌رده و رده پایین در کشورهای در حال توسعه است.

سامسونگ در صدد بالا بردن فروش و رساندن میزان فروش تبلت‌های خود به دو برابر سال گذشته است. این کمپانی برای فروش حداقل 60 میلیون و نهایتا 100 میلیون دستگاه تبلت در سال 2014 برنامه‌ریزی کرده است. با توجه به فروش 14 میلیون دستگاه تبلت در سه‌ماهه‌ی اول امسال می‌توان به دستیابی به حداقل هدف تعیین شده توسط سامسونگ امیدوار بود. هرچند نباید کمپانی اپل را از یاد برد که امسال با نسل جدید آیپد‌های خود در فکر حفظ موقعیت ارزشمند خود خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات