آمازون به زودی ارسال کالا توسط پهپادها را آغاز می‌کند

جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
آمازون سال گذشته از طرح جذاب و فوق‌العاده کاربردی خود برای ارسال سریع کالا توسط پهپادها پرده برداشت. در آن زمان موانع قانونی و محدودیت‌های تکنولوژیکی بسیاری سر راه پروژه بود که به نظر می‌رسد آمازون در حال رفع کلیه آن‌ها و بکار گیری از این وسایل برای ارسال سفارشات مشتریان است.
تبلیغات

در آذرماه سال گذشته، جف بزوس، مدیرعامل آمازون در یک ویدیو 60 دقیقه‌ای از تلاش‌های شرکتش برای خلق فرصت‌های جدید گفت و اعلام کرد که آن‌ها قصد دارند از پهپادها برای ارسال سفارشات مشتریان بهره ببرد. آمازون این هلیکوپترهای بدون سرنشین را Amazon Prime Air نام گذاری نموده است. بسته سفارش مشتری در قسمت زیر پهپاد قرار می‌گیرد و سپس به محل مورد نظر مشتری ارسال می‌گردند. هلیکوپترهای بدون سرنشین آمازون قادرند بسته های 2.2 کیلوگرمی را تا مسافت 16 کیلومتر جابجا کنند. در حال حاضر 85 درصد سفارشات دریافتی آمازون وزن زیر 2.2 کیلوگرم دارند و از این رو به خوبی می‌توان از این روش برای ارسال سفارشات کاربران استفاده کرد. به این ترتیب آمازون بدون دخالت دادن سیستم‌های پستی قادر خواهد بود تا سفارشات انجام شده تا شعاع 16 کیلومتری از انبارهای خود را از طریق پهپادها و در کمتر از نیم ساعت ارسال کند.

روز گذشته آمازون اعلام کرد که رویای ارسال کالا توسط پهپادها به زودی به حقیقت تبدیل می‌شود. بزرگ‌تر فروشگاه آنلاین دنیا در نامه خود به سرمایه‌گذاران این شرکت، نه تنها وجود پهپادهای کالارسان را تایید نموده بلکه گفته است که آزمایشات بر روی نسل پنجم و ششم آن‌ها به پایان رسیده است و آن‌ها در فاز طراحی نسل هفتم و هشتم هستند.

دانلود ویدیو

به این ترتیب به زودی،‌ بسیاری از مشتریان آمازون سفارشات خود را از طریق پهپاد دریافت خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات