گوگل امنیت اندروید را با اضافه کردن امکان جستجو مداوم بدافزارها در کل سیستم، افزایش داد

جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در اوایل سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که در تلاش است تا سیستم اسکن پایداری را برای اندروید راه‌اندازی کند و آن را به قابلیت Verify Apps اضافه نماید. این قابلیت حالا نهایی شده و قرار است امنیت کاربران اندروید را بیشتر کند.
تبلیغات

قابلیت Verify Apps اندروید به بررسی اپلیکیشن‌ها و مطمئن شدن از آلوده نبودن آن‌ها به بدافزار می‌پردازد. این قابلیت برای اپلیکیشن‌هایی که کاربر قصد نصب کردن آن‌ها را دارد فعال می‌شود. اما امکان امنیتی جدید اندروید نه تنها به بررسی اپلیکیشن‌هایی که قرار است نصب شوند می‌پردازند بلکه اپلیکیشن‌هایی که قبلا نیز بر روی سیستم نصب شده‌اند را نیز اسکن می‌کند.

گوگل در وب‌لاگ رسمی خود گفته است که سیستم Verify Apps بیش از ۴ میلیارد بار استفاده شده است و اکثر کاربران اندروید حتی یک بار نیز به بدافزار آلوده نشده‌اند. اگر این سیستم متوجه بدافزار در تلفن کاربر شود از طریق یک پنجره هشدار موضوع را به او گزارش می‌دهد و اجازه نصب اپلیکیشن مورد نظر را به سیستم نمی‌دهد.

اما اگر قابلیت Verify Apps امکان اسکن بدافزارها پیش از نصب اپلیکیشن‌ها را دارد چرا باید پس از نصب نیز بصورت مرتب به دنبال بدافزار باشد؟ ممکن است برخی از بدافزارها در زمان نصب اپلیکیشن شناخته شده نباشد و از طرفی احتمالا برخی از کاربران پیش از زمان راه‌اندازی سرویس Verify Apps نسبت به نصب اپلیکیشن‌هایی اقدام کرده باشند. به این ترتیب همواره سیستم کاربر تحت نظر گوگل قرار می‌گیرد تا امنیت آن افزایش یافته و به بدافزار آلوده نشود.

اگر Verify Apps، بدافزاری را بر روی ابزار اندرویدی کاربر بیابد از او اجازه می‌گیرد که اپلیکیشن آلوده را حذف کند.

گوگل تاریخ دقیق عرضه نسخه جدید Verify Apps با قابلیت اسکن مداوم بدافزارها را اعلام نکرده و تنها گفته است که در بروز رسانی بعدی سرویس Google Play در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات