ال‌جی به‌دلیل بالا رفتن ریسک موفقیت G3، تراشه‌ی اُدین را در پرچمدار خود مورد استفاده قرار نخواهد داد

جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
پیش از این نیز در زومیت اخباری در مورد تولید تراشه‌ی اختصاصی ال‌جی با نام اُدین مبتنی بر معماری ARM خواندید. حتی برخی از شایعات حکایت از تلاش ال‌جی برای استفاده از این تراشه‌ی اختصاصی در پرچمداران خود داشت. اما گویا این کمپانی کره‌ای درصدد به خطر انداختن هر دو محصول خود، یعنی تراشه‌ی اُدین و همچنین پرچمداران سری جی نبوده و شاهد استفاده از آن در جی۳ نخواهیم بود.
تبلیغات

براساس شایعات گویا ال‌جی در تراشه‌ی اُدین از هشت هسته و معماری big.LITTLE استفاده خواهد کرد که شامل چهار هسته‌ی Cortex-A15 در فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتزی و چهار هسته‌ی Cortex-A7 است و در فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتزی کار می‌کند. این پردازنده براساس لیتوگرافی 28 نانومتری توسعه داده شده است. براساس گمانه‌زنی‌های انجام شده، ال‌جی ساخت تراشه‌های خود را به TSMC واگذار خواهد کرد.

همچنین براساس اخبار غیررسمی در این باره، گویا ال‌جی از این تراشه در تلفن‌های‌هوشمند پرچمدار سری جی استفاده نخواهد کرد. هرچند آودین در آینده‌ای نزدیک وارد چرخه‌ی تولید خواهد شد، اما احتمال استفاده از آن در جی ۳ بسیار پایین است. گویا ال‌جی در مراحل طراحی نهایی این تراشه با مشکلاتی دست به گریبان است، چراکه هدف این کمپانی طراحی این تراشه با تکیه بر دانش داخلی و نه براساس تراشه‌های سری اسنپ دراگون کمپانی کوالکام است. گویا ال‌جی درصدد استفاده از تراشه‌ی اُدین در تلفن‌های‌هوشمند رده پایین خود در اولین قدم است تا پرچمدار خود جی۳ را با ریسک حاصل از این تراشه مواجه نسازد. از این‌رو به نظر می‌رسد شاهد عرضه‌ی این تراشه در قالب محصولات ال‌جی در نیمه‌ی دوم سال جای خواهیم بود که رقابتی را در محصولات هم‌رده کلید خواهد زد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات