پردازنده‌ی A7 اپل در سطح پردازنده‌های دسکتاپ است، اما اپلیکیشن‌های کنونی iOS توان استفاده از تمام ظرفیت A7 را ندارند

سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
اپل با معرفی آیفون 5S تراشه‌ی جدید خود را نیز به بازار عرضه کرد که یک سرو گردن از رقبای موجود در بازار بالاتر بوده و بنچمارک‌های انجام شده و مقایسه‌ی نتایج حاصل گواهی بر این مدعی است. حال وب‌سایت AnandTech نتایج بررسی‌های خود روی این پردازنده‌ی قدرتمند را منتشر ساخته است که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.
تبلیغات

AnandTech در بررسی خود به این نکته اشاره کرده که این پردازنده‌ یک نمونه‌ی بسیار قدرتمند و در حد و اندازه‌ی پردازنده‌های دسکتاپ‌ها است و همچنین سایر رقبای موجود در بازار نیز دارای چنین قدرت پردازشی نیستند. AnandTech با این سخنان ادعای اپل مبنی بر برابری قدرت پردازشی این پردازنده را با نسخه‌هایی از پردازنده‌های دسکتاپ را تایید کرده است. اما نکته‌ی جالب توجه این است که هنوز اپلیکیشنی در iOS توسعه داده نشده است تا قادر به استفاده از تمامی قدرت پردازنده‌ی A7 آیفون 5S باشد.

مقاله‌های مرتبط:

    به‌نظر می‌رسد این پردازنده هنوز در بسیاری از موارد دارای ظرفیت‌هایی است که از آن استفاده نشده و در واقع قدرت آن در تمامی ابعاد به نمایش داده نشده است.

    مدیر بازاریابی کوالکام پس از معرفی پردازنده‌ی 64 بیتی A7 اپل از آن به‌عنوان یک حربه‌ی تبلیغاتی نام برده بود، اما یکی از کارکنان کوالکام بعدها به این نکته اشاره کرد که پردازنده‌ی اپل ضربه‌ی بزرگی به بدنه ی کوالکام وارد کرده است.

    نه‌ تنها کوالکام، بلکه سایر کمپانی‌های فعال در این حوزه نیز با ارائه‌ی محصول اپل شوکه شدند و در واقع اپل بسیاری از کمپانی‌ها را در حالی که آمادگی لازم را نداشتند، پشت سر نهاد. هم‌اکنون به‌دلیل نبود بستر نرم‌افزاری لازم نمی‌توان از قدرت این پردازنده سخن به میان آورد، اما نکته‌ی اصلی در این است که کاربران به دلیل وجود پردازنده‌ی قوی‌تر، به سراغ آن خواهند رفت.

    شاید برابری قدرت این پردازنده با پردازنده‌های مورد استفاده در کامپیوترها این قضیه را در ذهن متبادر سازد که اپل درصدد استفاده از پردازنده‌های مبتنی برمعماری ARM‌ در مک‌بوک ایر است. پیش از این نیز اپل تهدید کرده بود که به‌دلیل مصرف بالای پردازنده‌های ساخت اینتل، به سراغ جایگزین‌های دیگری خواهد رفت و شاید این جایگزین مبتنی بر معماری ARM یا AMD باشد.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات