دیسپلی‌میت: گلکسی اس 5 به بهترین صفحه نمایش دنیای موبایل مجهز شده است!

سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
دیسپلی‌میت که در زمینه بررسی و تجزیه و تحلیل حرفه‌ای نمایشگرها می‌پردازد، پرچمدار جدید سامسونگ را بررسی نموده و کیفیت تصویر آن در زمینه‌های مختلف را مورد تعریف و تمجید قرار داده است.
تبلیغات

شاید سامسونگ در همه زمینه‌ها خوب نباشد، اما همیشه در تولید صفحه نمایش عالی عمل کرده  و این بار نیز صفحه نمایش بسیار خوبی را در پرچمدار جدید خود، گلکسی اس ۵ جای داده است.

وقتی نوبت به بررسی صفحه نمایش و کیفیت تصویر می‌رسد، هیچ آزمایشگاهی بهتر از آنچه DisplayMate در اختیار دارد، پیدا نخواهیم کرد. این کمپانی به دلیل بررسی عمیق و بی‌طرف تلویزیون‌‌ها، مانیتورها و صفحه نمایش دیگر ابزارها به عنوان معتبرترین منبع شناخته می‌شود. دیسپلی‌میت اخیرا صفحه نمایش گلکسی اس ۵ را مورد ارزیابی قرار داده است و در مورد آن، این‌گونه اظهار نظر نموده است: «بهترین صفحه نمایشی که تا به حال تست کرده‌ایم!»

galaxy-s5-display-best

صفحه نمایش OLED گلکسی اس ۵ در دو زمینه بی‌رقیب عمل کرده است:

شدت روشنایی تصویر: دیسپلی‌میت گزارش کرده که صفحه نمایش S5 نسبت به S4 حدود ۲۲ درصد روشن‌تر شده است. همانطور که به خاطر دارید گلکسی اس ۴ خود به یکی از بهترین صفحه نمایش‌های دنیا تجهیز شده بود. شدت روشنایی بالاتر به معنی تصویر واضح‌تر و متون خواناتر در محیط‌های پرنور مانند زیر آفتاب است. دیسپلی‌میت شدت روشنایی صفحه نمایش گلکسی اس ۵ را بالاتر از تمام نمایشگرهایی که تا به امروز بررسی کرده، دانسته است.

دقت نمایش رنگ‌ها: همواره بزرگ‌ترین ایراد صفحه نمایش‌های OLED مربوط به دقت نمایش رنگ‌ها و عدم توانایی در نمایش‌ رنگ‌های طبیعی عنوان می‌شود. اما ظاهرا سامسونگ طی سال‌های اخیر به خوبی توانسته این نوع از صفحه نمایش‌ها را توسعه دهد و در گلکسی اس ۵ این مشکل را بطور کامل حل کند. دیسپلی‌میت امتیاز عالی را برای دقت نمایش رنگ‌ها به صفحه نمایش گلکسی اس ۵ داده و آن را بالاتر از تمام تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمندی که تا به امروز بررسی کرده، دانسته است.

براساس آزمایشاتی که در آزمایشگاه انجام دادیم، گلکسی اس ۵ به بهترین صفحه نمایش بین تلفن‌های هوشمند مجهز شده است. مهم‌ترین دلایلی که باعث شد تا این عنوان را به گلکسی اس ۵ بدهیم، عبارتند از : شدت روشنایی بسیار بالا، انعکاس نور بسیار کم، دقت بالا در نمایش صحیح رنگ‌ها، نسبت کنتراست بسیار بالا حتی در محیط‌های پرنور و زاویه دید وسیع. گلکسی اس ۵ کیفیت صفحه نمایش‌های موبایل را وارد سطح جدیدی کرده است و این دستاورد بزرگی برای فناوری OLED محسوب می‌شود.بخشی از گزارش DisplayMate

کیفیت صفحه نمایش در تلفن هوشمند چقدر برای شما اهمیت دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات