سامسونگ پتنت جدیدی را برای باز کردن قفل صفحه‌ی نمایش ثبت کرد

شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در حال توسعه‌ی یک فناوری برای باز کردن قفل تلفن‌هوشمند همچون Knock Code ال‌جی است. براساس اطلاعاتی که در این مورد منتشر شده است، کمپانی کره‌ای در حال توسعه‌ی متدی براساس تکنولوژی لمس و کشیدن (Touch-and-Drag) است.
تبلیغات

کاربران قادر خواهند بود تا با استفاده از این روش و با لمس صفحه‌ی نمایش تلفن‌هوشمند خود بطوریکه که یک شکل توسط آن ترسیم شود و دارای حداقل یک نقطه‌ی تلاقی باشد، قفل صفحه‌ی نمایش را باز کنند.

این پتنت همچنین دارای نکته‌ی ظریف دیکری است و آن عدم نیاز به فشار دادن کلید دیگری به‌منظور فعال کردن صفحه‌ی نمایش برای ورود الگوی باز کردن قفل است، یعنی می‌توان بدون نیاز به روشن کردن صفحه‌ی نمایش الگوی مورد نظر را در هر نقطه‌ای از صفحه ی نمایش وارد کرد و در نتیجه‌ی آن قفل تلفن‌هوشمند باز می‌شود.

همچین اندازه و طرز وارد کردن الگوی مورد نظر توسط کاربر اهمیت چندانی ندارد، یعنی کاربر مجاز است تا این الگو را در اندازه‌های مختلفی وارد کرده و نگرانی از بابت کوچک یا بزرگ بودن آن در مقایسه با الگوی اصلی نداشته باشد. از دیگر قابلیت این فناوری، امکان تعریف الگوی‌های چند گرهی برای انتقال به محیط یک اپلیکیشن اختصاصی است. برای مثال می‌توان با تعریف الگوی دو گرهی و تنظیم اپلیکیشن هنگ‌اوتز برای آن، پس از وارد کردن الگو و باز کردن قفل، مستقیما به محیط اپلیکیشن منتقل شد. برای سایر اپلیکیشن‌ها نیز می‌توان از چنین الگوهایی استفاده کرد.

حتما فناوری مربوط به تشخیص فشار وارد شده در زمان لمس صفحه‌ی نمایش را نیز به خاطر دارید که توسط سامسونگ ثبت شده است. حال در صورتی که این دو فناوری با یکدیگر ترکیب شود و برای باز کردن قفل آن از ترکیب این دو فناوری بهره گرفته شود، یک متد بسیار خوب و امن برای باز کردن قفل صفحه‌ی نمایش ایجاد شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات