سنسور اثر انگشت آیفون 5S شاید به‌منظور جفت‌شدن دستگاه‌ها برای ارتباط از طریق بی‌سیم مورد استفاده قرار گیرد

جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گویا اپل قصد دارد تا حس‌گر اثر انگشت موجود در تلفن‌هوشمند خود یعنی آیفون 5S را برای کارهای دیگری نیز به‌کار گیرد. این کمپانی در نظر دارد تا این سنسور برای شناسایی و اتصال دو ابزار به یکدیگر مورد استفاده قرار دهد.
تبلیغات

همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین عوامل فروش بالای آیفون 5S، استفاده از این سنسور اثر انگشت است. این سنسور هم‌اکنون جز در موارد محدودی چون باز‌کردن قفل تلفن‌هوشمند و همچنین استفاده از آن برای انجام پرداخت‌ها در آیتونز، کاربرد دیگری ندارد. اما ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور شاهد استفاده از آن در کاربردهای دیگری نیز باشیم.

به‌نظر می‌رسد این سنسور پتانسیل بالایی برای استفاده در خریدها و پرداخت مبالغ داشته باشد؛ براساس شایعاتی که در این مورد منتشر شده است شاید در آینده‌ای نه چندان دور شاهد استفاده از این سنسور برای پرداخت مبالغ در خرید از فروشگاه‌ها باشیم. همچنین از دیگر شایعاتی که در مورد استفاده از این سنسور مطرح شده است، به‌کارگیری آن برای ایجاد ارتباط بین دو ابزار است. براساس اطلاعاتی که از یک پتنت ثبت شده با عنوان اتصال ابزارها از طریق بی‌سیم و با استفاده از اطلاعات بیومتریک بدست آمده است، این کمپانی در نظر دارد تا برای اتصال ابزارها بصورت بی‌سیم، از سنسور اثر انگشت به جای به‌اشتراک‌گذاری کد در ابزارها استفاده کند.

در حال حاضر برای اتصال دو دستگاه از طریق بلوتوث باید کدهای تصادفی نمایش داده شده را که پیچیدگی خاصی نیز ندارند، وارد کرد. استفاده از سنسور اثر انگشت علاوه بر بالا بردن امنیت این سیستم، منجر به تسهیل و تسریع پروسه‌ی اتصال دو ابزار به یکدیگر می‌گردد؛ پس به‌جای وارد کردن یک کد می‌توان ابزارها را با استفاده از سنسور اثر انگشت با یکدیگر جفت کرد.

از طرف دیگر ثبت یک پتنت به منزله استفاده از آن در محصولات موجود و آتی یک کمپانی نیست. سالانه کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری چندین پتنت را ثبت کرده و از آن‌ها هیچ استفاده‌ای را نیز نمی‌کنند. پس نمی‌توان صرفاً به‌دلیل ثبت یک پتنت، در مورد آینده محصولات و فناوری‌های مورد استفاده در آن‌ها اظهار نظر کرد. اما مطمئناً در iOS 8 شاهد گسترش استفاده از کاربردهای سنسور اثر انگشت خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات