سامسونگ پتنتی در خصوص نمایشگر لمسی حساس به فشار ثبت کرده است

جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
به تازگی شایعاتی در خصوص تلاش سامسونگ برای ایجاد صفحه‌نمایشی که از ورودی‌های استایلوس بدون نیاز به تراشه دیجیتایزر اختصاصی پشتیبانی کند به گوش می‌رسد که بر اساس آن کمپانی کره‌ای تلاش دارد قیمت تمام شده تولید گوشی‌ها و تبلت‌های خود را کاهش دهد. بر اساس پتنت جدید تایید شده توسط اداره نام‌های تجاری و پتنت ایالات متحده، سامسونگ به دنبال راه‌حل جدیدی است که باز هم باعث کاهش هزینه نهایی تولید محصولات خواهد شد. در این شیوه سامسونگ به جای قرار دادن یک پردازشگر جداگانه برای تعیین فشار اعمال شده بر روی صفحه‌لمسی، در صدد ساخت یک پردازشگر تشخیص فشار درون نمایشگر دستگاه است.
تبلیغات

این پردازشگر، شامل یک مقامت الکترود و یک مقاومت مرجع است که هر دو این‌ها به چندین لایه بسیار نازک از مواد piezoresistive نظیر نانولوله‌های کربن یا گرافن که هر دو مقاومت‌های متفاوتی داشته و درون نمایشگر تعبیه شده‌ متصل شده‌اند. زمانی که شما انگشت خود را بر روی نمایشگر فشار دهید، این لایه‌ها بازخورد مورد نیاز را در مورد مدت ورودی لمس تولید می‌کنند که در نهایت مشخص می‌شود که لمس انجام گرفته از نوع کم‌فشار بوده است یا پرفشار. همچنین ضربه یا لمس طولانی بودن بازخورد نیز تعیین می‌گردد. در نتیجه این سیستم، نیاز به یک پردازشگر اختصاصی مرتفع می‌شود.

samsung-display-force-patent-2

همانند همیشه، یک پتنت تایید شده هیچ نشانه‌ای از بهره‌گیری از آن در محصولات آتی و به همین زودی محسوب نمی‌گردد اما از آنجا که سامسونگ بدنبال بیشتر و بیشتر کردن سود خود و کیفیت تولیداتش است به هیچ‌عنوان بعید نیست در دستگاه‌های پرچمدار سامسونگ در سال 2014 شاهد استفاده شدن این نمایشگرهای لمسی حساس به فشار باشیم.

samsung-display-force-patent-3
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات