فروش آیفون 5c ضعیف گزارش شده و ۳ میلیون دستگاه از این تلفن در انبار خاک می‌خورد!

پنج‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
مدت‌ها است که شایعه می‌شود که آیفون 5c فروش بسیار کمی داشته و مردم از این آیفون استقبال نکرده‌اند. اپل نیز از ارایه آمار رسمی در این باره اجتناب می‌کند. حال یکی از تامین‌کنندگان تایوانی گزارش نموده که اپل بیش از ۳ میلیون دستگاه آیفون 5c در انبار‌های خود دارد که فروش نرفته‌اند و بر روی آن‌ها خاک نشسته است!
تبلیغات

آیفون 5c همان آیفون 5 است که در بدنه پلاستیکی جای گرفته و به نوعی تلفن‌ میان رده اپل محسوب می‌شود. اما این تلفن قیمت به مراتب بالاتری نسبت به میان رده‌های بازار دارد و از این رو آنطور که باید و شاید مورد توجه کاربران قرار نگرفته است.

گفته می‌شود ۲ میلیون دستگاه از آیفون‌های انبار شده آنقدر در انبار باقی مانده‌اند که بر روی آن‌ها خاک جمع شده و از این رو اپل از پگاترون، تولید کننده آیفون‌های این شرکت درخواست کرده تا گرد و خاک آن‌ها را پاک کند.

اپل در فصل قبل رکورد فروش خارق‌العاده ۵۱ میلیون دستگاه آیفون را ثبت کرد؛ اما تحلیل‌گران معتقدند که آیفون 5c نقش بسیار کمی در این آمار فروش داشته و کاربران از پرچمدار این شرکت یعنی آیفون 5s استقبال کرده‌اند. کارشناسان مهم‌ترین دلیل عدم موفقیت آیفون 5c را در قیمت بالای آن می‌دانند چرا که کاربران می‌توانند با قیمت 549 دلار (نسخه ۱۶ گیگابایت) تلفن‌های بزرگ‌تر از ۴ اینچ و حتی پرچمداران اندرویدی تهیه کنند.

برخی نیز از ابتدای عرضه آیفون 5c معتقد بودند که اپل خود به خوبی می‌داند که 5c فروش نخواهد کرد و این محصول برای افزایش فروش آیفون 5s عرضه خواهد شد.

همچنین شایعاتی به گوش می‌رسد که نشان می‌دهند اپل قصد ندارد جایگزین آیفون 5c را به همراه آیفون 6 عرضه کند و در عوض آیفون 6 را با دو صفحه نمایش در سایز‌های بزرگ‌تر از ۴ اینچ روانه بازار خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات