مدیرعامل HP از میزان فروش کروم‌‌بوک‌ها سوپرایز شده است

پنج‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
مگ ویتمن، ‌مدیرعامل اچ‌پی اعلام نموده که تقاضا برای کروم‌بوک‌ها به شدت در حال افزایش است. او در یک کنفرانس مرتبط با تکنولوژی که این هفته برگزار شد، گفته که از میزان تقاضا برای کروم‌بوک‌ها سوپرایز شده است.
تبلیغات

مگ ویتمن در صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرده که کروم‌‌بوک‌ها تنها برای مصارف آموزشی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و کمپانی‌های کوچک نسبت به تهیه این لپ‌تاپ‌ها به جای PC اقدام می‌کنند.

او باور دارد که کروم‌بوک‌ها به زودی به انتخاب اول بسیاری از کمپانی‌های کوچک و متوسط تبدیل خواهند شد و حتی شاید شرکت‌های بزرگ نیز به تهیه این کامپیوترها به جای PC اقدام کنند.

وقتی از مگ ویتمن پرسش شد که آیا به نظر او رشد کروم‌بوک‌ها زنگ خطری برای PCها خواهد بود، وی پاسخ داد که اچ‌پی به استراتژی خود مبنی بر گسترش ویندوز ادامه خواهد داد.

گروهی از کاربران هستند که نیازی به ویندوز و نرم‌افزارهای تحت آن ندارند. به همین دلیل من متقاعد شدم که استراتژی فعلی اچ‌پی مبنی بر کار بر روی چند سیستم عامل، چند معماری و فرم‌فاکتورهای مختلف درست است چرا که بازار نیز به همین سمت در حال حرکت است.مگ ویتمن - مدیرعامل HP

تحلیل‌گر موسسه NPD نیز عدم یکپارچگی در بازار را تایید می‌کند و می‌گوید:

عدم یکنواختی در بازار به دلیل چند سیستم‌عامل بودن، تکنولوژی‌های مختلف پردازنده و برندها و کانال‌های فروش همگی باعث موفقیت کروم‌بوک‌ها می‌شوند چرا که عدم یکپارچکی فضای مناسبی را برای کروم‌بوک‌ها ایجاد کرده است.استفن بیکر -تحلیل گر NPD

HP در حال حاضر Chromebook 11  و Chromebook 14 را به ترتیب با قیمت‌های ۲۷۹ و ۲۹۹ دلار به فروش می‌رساند.

سامسونگ نیز اخیرا  از محصول جدید  خود با نام Chromebook 2 رونمایی کرد. کروم‌بوک‌های جدید سامسونگ به همراه صفحه نمایش ۱۱ و ۱۳ اینچ و همچنین پردازنده Exynos 5 Octa و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات