استفاده از کف دست به عنوان صفحه‌کلید به کمک واقعیت افزوده در عینک‌هوشمند سامسونگ

پنج‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ پتنتی را به نام خود ثبت کرده است که مضمون آن مربوط به صفحه‌‌کلید واقعیت افزوده است. براساس آنچه که می‌توان از این پتنت استنباط کرد، گویا سامسونگ درصدد استفاده از آن در عینک‌هوشمند خود منتسب به سامسونگ‌گلس است. تصویری که به‌همراه این پتنت منتشر شده است، نشان از وجود صفحه‌کلید واقعیت افزوده دارد که از بند انگشتان به‌عنوان کلید استفاده می‌شود.
تبلیغات

کمپانی کره‌ای سامسونگ در نظر دارد تا از کف دست شما به‌عنوان صفحه‌ی کلید مجازی استفاده کند. درصورتی که از یک دست خود برای وارد کردن متن استفاده کنید، در این صورت بند‌های انگشت سبابه‌ به‌عنوان کلیدهایی به‌منظور وارد کردن حرف‌های ABC و DEF به‌کار برده خواهند شد. انگشت میانی برای وارد کردن حروف GHI، JKL و MNO به کار برده می‌شود. نهایتا انگشت حلقه نیز شامل کلید‌های مجازی برای حروف PQRS، TUV و WXYZ خواهد بود. آخرین ردیف از کلیدهای مجازی در اختیار کلیدهای سنتی صفحه‌کلید تلفن‌ها قرار گرفته است که می‌توان به علامت ستاره، مربع و همچنین عدد صفر اشاره کرد. در صورتی که کاربر علاقمند به استفاده از نسخه‌ی QWERTY صفحه‌کلید باشد، در این صورت هر دو دست مرد استفاده قرار می‌گیرد.

انگشت شست به‌عنوان اصلی‌ترین وسیله جهت وارد کردن حورف به‌کار برده می‌شود. همچنین در اسناد منتشر شده از این پتنت استفاده از قلم، خودکار و سایر ابزار‌های مشابه نیز برای وارد کردن حروف، مجاز است. نکته‌ی جالب توجه در مورد این پتنت امکان تغییر زبان در این صفحه کلید مجازی است.

SamsungInt

اما سامسونگ چگونه می‌خواهد این فناوری را پیاده‌سازی کند؟ براساس آنچه که در اسناد این پتنت منتشر شده است، دوربینی روی عینک‌هوشمند تعبیه خواهد شد که با نظارت بر حرکت انگشتان دست کاربر، اشارات و انتخاب حروف توسط کاربر را مشخص کرده و در متن مورد نظر وارد می‌کند. برخی دیگر از فناوری‌ها نیز وجود دارند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به صفحه‌کلیدهای مجازی، صفحه‌ی نمایش لمسی و وارد کردن متون از طریق صوت اشاره کرد. اما هر یک از این فناوری‌ها مشکلاتی را به همراه دارند، برای مثال صفحه‌ی نمایش لمسی حجم بالایی را اشغال می‌کند، هزینه‌ی استفاده از صفحه‌کلیدهای مجازی بالا بوده و سیستم تبدیل صوت به متن نیز دارای کاستی‌هایی است که مهم‌ترین آن خطا در زمان تبدیل صوت به متن است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات