ژنو 2014: مرسدس‌بنز با معرفی S-Class کوپه خواب را از چشم رقبا ربود

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
ستاره‌ی ژرمن بار دیگر با خلق شاهکاری زیبا نفس‌ها را در سینه‌ها حبس کرد. محصولات این کمپانی کهنه‌کار در ادوار مختلف نگاه تمام افراد عادی را به خود جلب کرده و نظر مثبت منتقدین را نیز جذب خود کرده است. با افزایش فروش خودروهای اسپورت لوکس در سال‌های اخیر، مرسدس بنز نیز با محصولی جدید قدم در این وادی نهاده است.
تبلیغات

مرسدس بنز در تمامی محصولات تولیدی که با عنوان محصولات سال 2014 این خودروساز به بازار وارد می‌شوند، الفبای نوینی را به کار گرفته است که علی‌رغم حفظ DNA اصلی طراحی این کمپانی، فاکتورهای امروزی را نیز در کالبد خودروها دمیده است.

پیش از این نیز شاهد استفاده از این طراحی در لوکس‌ترین خودروی سدان تولید این کمپانی یعنی S-Class بودیم. S-Class Coupe نیز با وام گرفتن مشخصات اصلی برادر بزرگ‌تر خود همچون طراحی کلی چراغ‌های جلو و خطوط بدنه با عنصر قدرت نیز عجین شده است که نشان از روح عصیان‌گر این خودروی کوپه دارد. این خودرو در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شد که همانطور که اشاره کردیم بسیاری از فاکتورها را از S-Class به ارث برده است که از جمله‌ی آن می‌توان به طراحی ظاهری، معماری داخلی و حتی موتور اشاره کرد. خطوط روی بدنه به زیبایی قسمت جلوی خودرو را به عقب آن متصل کرده‌اند. سقف این خودرو نیز همچون برادر بزرگ‌تر از یک پوشش پانورامیک بهره می‌برد که مجهز به فناوری Magic Sky مرسدس‌بنز است.

این کلاس کوپه از یک موتور V8 با حجم 4.7 لیتر به‌همراه توربوشارژر دوگانه بهره خواهد برد. ضمنا برای هدایت هرچه بهتر این خودرو از سیستم هدایت هوشمند هر چهارچرخ که 4Matic نام دارد بهره گرفته خواهد شد. موتور ۸ سیلندر این خودرو قادر است تا 449 اسب بخار را از طریق یک گیربکس 7 دنده‌ی اتوماتیک در اختیار راننده قرار دهد. مرسدس‌بنز برای هدایت هر چه بهتر این خودرو در پیچ‌ها از سیستم Active Curve Tilting بهره برده است. این سیستم نیروی وارد شده به بدن سرنشینان خودرو را در سر پیچ‌ها کاهش داده و از حرکت سرنشینان به سمت مخالف چرخش خودرو ممانعت خواهد کرد. هنوز اطلاعاتی از قیمت این خودرو منتشر نشده است.

مطمئنا نمونه‌ی تیونینگ شده‌ی این خودرو توسط AMG که به احتمال زیاد از سری BLACK خواهد بود، حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات