GTX Titan Black،جنگجوی سیاه پوش گیگابایت معرفی شد: قدرتمندترین کارت گرافیک تک پردازنده

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
گیگابایت یک کارت گرافیک مبتنی بر پردازنده گرافیکی تایتان انویدیا را معرفی نموده است. این محصول گیگابایت از تصاویر بسیار با کیفیت 4K و فن آوری های NVIDIA 3D Vision Surround، G-Sync، PhysX و GPU Boost 2.0 پشتیبانی می کند.
تبلیغات

شرکت انویدیا چندی پیش پردازنده گرافیکی قدرتمندی را تحت عنوان TITAN معرفی کرد که به نوعی خاص‌ترین محصول این شرکت به شمار می رود. انویدیا این محصول را تنها به منظور قدرت نمایی در برابر رقیب خود یعنی شرکت AMD طراحی و تولید کرد. اما از آنجایی که چندی پیش شرکت AMD پردازنده قدرتمند R9 290X را روانه بازار کرده است، انویدیا نیز برای اینکه همچنان رکورد قدرتمندترین کارت گرافیک تک پردازنده دنیا را در اختیار داشته باشد، محصول جدید را با نام TITAN Black معرفی کرد. البته این کارت از لحاظ ظاهری، به جز استفاده از رنگ مشکی در برخی از قسمت های کارت، تفاوت آنچنانی با نمونه قبلی ندارد، اما از لحاظ کارایی پیشرفت قابل توجiی داشته و از کارایی بالاتری برخوردار می باشد.

گیگابایت جزو معدود شرکت‌هایی است که به تازگی محصول جدیدی را معرفی کرده که GV-NTITANBLKD5-6GD-B نام‌گذاری شده و از هسته TITAN Black در پیکره آن استفاده شده است. از جمله ویژگی های منحصر به فرد این کارت گرافیک می توان به تعبیه 2880 هسته CUDA و استفاده از 6 گیگابایت حافظه GDDR5 با رابط 384 بیتی در پیکره بندی آن اشاره کرد. همچنین کلاک هسته آن در حالت معمول برابر با 889 مگاهرتز است و در حالت ارتقاء یافته تا 980 مگاهرتز نیز افزایش می‌یابد. این محصول گیگابایت از تصاویر بسیار با کیفیت 4K و فن آوری های NVIDIA 3D Vision Surround، G-Sync، PhysX و GPU Boost 2.0 پشتیبانی می کند. این محصول به زودی و به تعداد محدودی در بازارهای داخلی کشور با گارانتی آواژنگ ارائه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات