پلی‌استیشن 4 همچنان در حال افزایش فاصله‌ی خود با ایکس‌باکس وان مایکروسافت است

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۴
مطالعه 3 دقیقه
آخرین نسل از کنسول بازی سونی که از اواخر آبان ماه به بازار عرضه شده است، با فروش 6 میلیون دستگاه تا امروز آمار بسیار خوبی را از خود به جای گذاشته است. سونی این مطلب را در آخرین کنفرانس خبری خود اعلام کرد. با ثبت این آمار در ماه دوم سال جدید میلادی، سونی برای چهارمین ماه متوالی رقبای موجود در بازار را که شامل کنسول‌های مایکروسافت و نینتندو است، پشت سر نهاده است.
تبلیغات

سونی تا 10 آذرماه 2.1 میلیون واحد از کنسول جدید خود را به فروش رسانده بود. در ماه ژانویه گزارشی منتشر شد که به بررسی میزان فروش کنسول بازی سونی از زمان عرضه‌ی آن در تاریخ 24 آبان تا 7 دی ماه پرداخته است. این گزارش میزان فروش کنسول پلی‌استیشن 4 را در این فاصله 4 میلیون دستگاه عنوان کرده بود که 30 درصد از میزان فروش ایکس ‌باکس مایکروسافت بیشتر بود.

یک ماه پس از انتشار گزارشی مبنی بر فروش 4 میلیون دستگاه، سونی مدعی شد که میزان فروش این کنسول به دو برابر کنسول رقیب رسیده است، اما رقم دقیق را برای روشن شدن موضوع ارائه نکرد. سپس در میانه‌های ماه فوریه که مصادف با نیمه‌ی دوم بهمن ماه است، خبر از فروش 5.3 میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4 تا 19 بهمن ماه داد.

گزارش دیگری که در مورد فروش کنسول‌های بازی منتشر شده بود به این نکته اشاره داشت که سونی موفق به فروش 500,000 دستگاه کنسول بیشتر از ایکس‌باکس شده که آمار 3.6 میلیون دستگاه فروخته شده را نشان می‌داد.

این آمار زمانی جالب توجه به نظر می‌رسد که آمار فروش کنسول نینتندو را بررسی کنیم. کنسول نینتندو بیش از یک سال است که به بازار عرضه شده و بازی‌های موجود برای آن نیز بیشتر از دو کنسول دیگر است. این کنسول برای بازه‌ی زمانی یک ساله از زمان عرضه در حدود 5.86 میلیون دستگاه به فروش رسانده است.

پلی‌استیشن 4 به لطف عرضه در بازار ژاپن در تاریخ 3 اسفند ماه شاهد افزایش فروش و بالا رفتن شتاب عرضه شد. سونی در گزارشی که دیروز منتشر ساخت به این نکته اشاره کرد که در بازه‌ی زمانی 3 تا 11 اسفند ماه، 370,000 دستگاه پلی ‌استیشن 4 در ژاپن به فروش رسانده است.

آمار فروش در ژاپن در مقایسه با آمار فروش بازار جهانی از تاریخ 19 بهمن ماه تا 11 اسفندماه که 330,000 دستگاه است، بسیار فوق‌العاده می‌باشد. اما نمی‌توان با عدم اطلاع از چرخه‌ی تامین محصولات در این مورد به صراحت اظهار نظر کرد.

شاید بازار ژاپن قادر به گذر از آمار ثبت شده در بازار آمریکا نباشد، چراکه بسیاری از کاربران در بازار کشور آفتاب تابان رو به سوی استفاده از بازی‌های موجود در ابزار‌های قابل حمل آورده‌اند. همچنین ژاپن جزو آخرین بازارهای پراهمیتی است که این کنسول در آن عرضه شده است و از این‌رو باید در ماه‌های آتی شاهد کاهش شتاب فروش این کنسول در بازار جهانی باشیم.

ایکس ‌باکس وان نیز برای همیشه عقب نمانده و در ماه‌های آتی شاهد افزایش فروش آن به موجب عرضه‌ی نسخه‌ی جدیدی از این کنسول به همراه بازی Titanfall خواهیم بود. انتظار می‌رود این بازی یکی از مهم‌ترین عناوین موجود در ژانر شوتر باشد که برای کنسول‌ها عرضه شده است. گویا ردموندی‌ها در نظر دارند تا این نسخه از کنسول را با قیمتی برابر با 499 دلار به بازار عرضه کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات