کوالکام باور دارد که هنوز روزهای خوش تلفن‌های هوشمند فرا نرسیده است

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
اگر فکر می‌کنید که تلفن‌های هوشمند به انتهای جاده نوآوری رسیده‌اند و دیگر شاهد محصول متفاوت و کاربردی‌تر از این نخواهیم بود، احتمالا در اشتباه هستید. کوالکام معتقد است که تلفن‌های هوشمند دستخوش تغییرات نوآورانه‌ای خواهند شد که امروز حتی خواب آن‌ها را نیز نمی‌بینیم.
تبلیغات

با وجود سرویس‌های ابری و رایانش مبتنی بر فضای ابری، گسترش شبکه پرسرعت LTE،‌ نزدیک شدن گرافیک بازی‌های موبایل با کنسول‌هاب بازی و فیلم‌بردرای 4K، این پرسش در ذهن ما شکل می‌گیرد که تلفن‌های هوشمند تا کجا پیش خواهند رفت و آینده این ابزارها به کجا ختم خواهد شد.

استیو مولانکفت،‌ مدیرعامل کوالکام باور دارد که بهترین روزهای اسمارت‌فون‌ها هنوز از راه نرسیده‌ است و ارایه نوآوری برای تلفن‌های هوشمند همچنان با قدرت ادامه دارد.

او در مصاحبه اخیر خود گفته است که کوالکام در حال توسعه تکنولوژی است تا همچنان تقاضا برای تلفن‌های هوشمند ادامه یابد. اما بازار تلفن‌های هوشمند روز به روز بیشتر اشباع می‌شود و اختلاف بین تلفن‌های هوشمند نیز کمتر و کمتر می‌گردد. از طرفی بسیاری از کاربران نسبت به تهیه این نوع از تلفن‌ها اقدام کرده‌اند با این موجود هنوز مردم بسیاری از سراسر جهان مخصوصا در مناطق در حال توسعه، پتانسیل بالایی برای خرید تلفن هوشمند دارند. مدیرعامل کوالکام اعتقاد دارد که بازار تلفن هوشمند بسیار بسیار بزرگ است و دلیل تعداد بی‌شمار تلفن هوشمند در انوع و اقسام مختلف نیز خود گواهی بر این موضوع است. اما با این وجود تلفن‌های هوشمند بیشتری روانه بازار خواهد شد.

کوالکام در حال بهبود و توسعه قابلیت‌های مختلف و تکنولوژی‌های جدید مرتبط با تلفن‌های هوشمند است تا کاربران میل بیشتری نسبت به تعویض یا خرید یک تلفن هوشمند جدید پیدا کنند. کوالکام در تلاش است تا دوربین، اتصالات بی‌سیم و صدا را در تلفن‌های هوشمند بهبود بخشد.

مدیرعامل کوالکام همچنین گفته است:

ما در حال کار بر روی شبیه ساز مغز انسان هستیم تا بتوانیم اطلاعات ذهن انسان را پردازش کنیم.

این بدین معناست که شاید تلفن‌های هوشمند روزی به مکمل مغز انسان تبدیل شوند.

او در نهایت گفته است:

این درست است که تلفن‌های هوشمند پیشرفته امروزی قادر به انجام امور مختلف و پیچیده‌ای هستند اما هنوز جا برای کار بسیار است و تکنولوژی‌های جدیدی به این محصولات اضافه خواهند شد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات