تماشا کنید: کنترل همه چیز با یک اشاره آن هم بی نیاز از وجود هیچ باتری

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۸
مطالعه 3 دقیقه
ابزارهای تشخیص دستور‌های حرکتی کنونی همچون Galaxy S4 سامسونگ عمدتا از دوربینشان برای تشخیص دستورات حرکتی استفاده می‌کنند، گذشته از مصرف باتری بسیار بالایی که چنین امکانی برای شما در پی خواهد داشت برای استفاده از آن شما مجبورید تا دستگاه را از جیبتان در بیاورید و سپس از آن استفاده کنید. سامانه‌ی جدید AllSee که در دانشگاه واشنگتون توسعه داده شده است بر این مشکلات غلبه کرده و توانسته دستگاهی را عرضه کند که می‌تواند با استفاده از سیگنال‌های بی‌سیم به عنوان منبع انرژی و البته مهم تر از آن ابزاری برای تشخیص دستورات حرکتی شما استفاده کند.
تبلیغات

سامانه‌ی AllSee می‌تواند با استفاده از یک گیرنده بسیار کوچک و کم مصرف امواج گذرنده از اطراف شما را شناسایی و از آن برای تشخیص حرکات کاربر استفاده کند. حرکات مختلف شما منجر به ایجاد تغییرات مختلفی در شدت امواج دریافتی گیرنده و در نتیجه شناسایی دستور حرکتی شما توسط دستگاه می‌شود.

این نخستین باری است که یک سیستم تشخیص دستورات حرکتی با قیمتی کمتر از یک دلار و البته بدون نیاز به باتری ساخته می‌شود، می‌توان حتی از امواج رادیویی تلویزیونی نیز برای تامین انرژی و منبع تشخیص حرکات استفاده کرد. گروه UW با ساخت نمونه‌ی اولیه‌ی AllSee و اتصال آن به یک گوشی هوشمند اولین آزمایش‌ها را بر روی آن انجام دادند. به گفته‌ی آن‌ها نمونه‌ی اولیه می‌توانستند حرکات دست را در 90 درصد موارد از فاصله‌ی 60 سانتی متری به خوبی تشخیص دهد. این حرکات شامل هل دادن و کشیدن برای زوم کردن به داخل و بیرون و بالا و پایین بردن دست برای تغییر صدای موسیقی در حال پخش بود. به علاوه زمان پاسخ حسگر زیر 80 میکروثانیه بود که این 1000 بار از یک پلک زدن هم سریع تر است.

allsee-gesture

مصرف انرژی بسیار پایین این سامانه این امکان را فراهم می‌آورد که بتوان آن را همواره روشن نگاه داشت بی آن که نگرانی بابت مصرف باتری داشت. البته این تیم برای جلوگیری از اجرای دستورات ناخواسته دستور شروعی را هم برای این ابزار تعریف کرده اند تا تنها دستورات مورد نظر کاربر در زمان نیاز اجرا شوند. گذشته از کاربرد این ابزار در دستگاه‌های همراه همچون گوشی‌های هوشمند می‌توان از این ابزار در وسایل خانگی نیز بهره برد برای مثال می‌توانید با یک حرکت لامپ را خاموش یا درب را باز کنید، چه بسا روزی هم برسد که بی آن که برخیزید و تنها با یک حرکت دست بتوانید تمامی ابزارهای موجود در خانه را کنترل کنید.

allsee-gesture-2

تصور کنید روزی که با استفاده از اینترنت اشیا بتوانید همه چیز را در کنترل حرکات انگشتان خود داشته باشید بی آنکه نیاز به صفحه نمایش اضافی داشته باشید در حالی که یک عینک هوشمند به چشم دارید و می‌توانید تمامی دستورات ، حتی تایپ کردن را بی هیچ زحمتی انجام دهید.

در ویدیوی زیر می‌توانید بیشتر با این سامانه آشنا شوید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات