سرویس Office Graph مایکروسافت برای بهبود سطح بهره‌وری به یاری کاربران تجاری خواهد آمد

سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در تلاش است تا مجموعه آفیس خود را با استفاده از ویژگی موسوم به Office Graph برای افراد شخصی‌تر کند. این ویژگی جدید از جستجوهای شما در فضای وب و تعامل‌های آنلاین شما برای هایلایت نمودن فایل‌ها و پروژه‌هایی که تصور می‌شود در طی ارتباط با هر شخص، برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار باشد بهره می‌گیرد.
تبلیغات

 Office Graph به کاربر اجازه خواهد داد تا از نحوه مرتبط بودن خود با سایر افراد و پروژه‌ها در سازمان اطلاع حاصل کند. به مرور شاهد بهره‌گیری از خصوصیت Office Graph در تعدادی از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مایکروسافت خواهیم بود که یکی از اولین موارد، پروژه مستقلی به نام رمز Oslo است که البته با سرویس پیشین مایکروسافت با همین نام تفاوت دارد. این سرویس به منظور نمایش اطلاعاتی نظیر برگزاری جلسه‌ها، داغ شدن مباحث خاصی در حوزه تجاری شما بر روی کارت‌های دیجیتال نظیر Google Now طراحی و برنامه‌ریزی شده است. در این سرویس همچنین خواهید توانست فایل‌هایی که به اشتراک گذاشته شده‌اند را ردیابی نمایید.

Office Graph همچنین نیروبخش مجموعه‌ای از عملکردهای گروهی خواهد بود که از طریق ادغام با سرویس Yammer، امکان اشتراگ‌گذاری ایمیل‌ها، فایل‌ها و تقویم‌ها را با گروه‌های خاص همکاران فراهم می‌آورد. Inline Social نیز ویژگی خواهد بود که پس از یکپارچه شدن با اسکایپ و Lync امکان برقراری ارتباط و مکالمه را از داخل اسناد ذخیره شده در SharePoint Online و OneDrive برای کسب و کارها فراهم خواهد کرد. همچنین برنامه‌هایی نیز در خصوص تولید یک Video Portal امن به منظور آپلود، استریم و اشتراک ویدئوهای سازمانی در دست اقدام است.

انتظار می‌رود سرویس Oslo در نیمه دوم سال جاری برای کاربران آفیس 365 در دسترس قرار گرفته و سرویس Office Graph نیز تا سال 2015 به این مجموعه خواهد پیوست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات