مایکروسافت درصدد گسترش نفوذ ایکس‌باکس لایو در iOS و اندروید است

سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
در سال‌های اخیر مایکروسافت در پی گسترش دامنه‌ی نفوذ سرویس ایکس‌باکس لایو خود در پلتفرم iOS و اندروید بوده است، در این‌ راستا این کمپانی برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۱ اپلیکیشن SmartGlass را منتشر ساخت که در ادامه راه با برخی دیگر از اپلیکیشن‌های تحت iOS همراه شد.
تبلیغات

استفاده از SmartGlass برای کاربرانی که آخرین کنسول مایکروسافت را نیز خریداری کرده‌اند، امکان‌پذیر است. این اپلیکیشن به‌عنوان یک ابزار همراه عرضه می‌شود که این امکان را دراختیار کاربران ایکس ‌باکس قرار می‌دهد تا با دسترسی به کنسول بازی خود محتوای آن را به نظاره نشسته و جزئیات مربوط به آن را تماشا کنند.

براساس گزارشی که در ورج منتشر شده است، گویا مایکروسافت درصدد افزایش دامنه‌ی حکمرانی خود در iOS ار طریق قدرت بخشیدن به اپلیکیشن مربوط به سرویس ایکس‌باکس لایو خود است. به‌نظر می‌رسد ردموندی‌ها درصدد جایگزینی ایکس‌باکس‌ لایو با گیم‌سنتر اپل هستند.

باتوجه‌به موفقیت‌هایی که مایکروسافت اخیرا در مورد iOS و اندروید کسب کرده است، این کمپانی در تلاش برای نفوذ هرچه بیشتر با استفاده از ایکس‌باکس لایو است. منابع آگاه با این سیاست در مایکروسافت اعلام کرده‌اند که مایکروسافت در حال توسعه‌ی پلتفرمی است که تجربه‌ی ایکس‌باکس لایو را به بازی‌های iOS و اندروید گسترش می‌دهد.

در سال ۲۰۱۲ مایکروسافت تجربه‌ی استفاده از یک بازی تحت iOS را که امکان ورود به حساب‌کاربری ایکس‌باکس لایو دارد، کسب کرده است. ردموندی‌ها در نظر دارند تا این امکان را تعمیم داده و راه را برای ساخت پلتفرمی در iOS و اندروید برای استفاده‌ی سهل‌تر از حساب‌کاربری ایکس‌باکس لایو هموارتر کند.

مایکروسافت ابزارهایی را برای استفاده از این امکان دراختیار توسعه‌دهندگان بازی‌ها قرار داده است، اما یکی از موانع اصلی در این راه دریافت گواهی از جانب مایکروسافت برای این توسعه‌دهندگان است که تاحدودی سیر پیشرفت این پلتفرم را می‌گیرد.

درحال‌حاضر مایکروسافت در حال استخدام افرادی به‌منظور گردآوری تیم توسعه‌دهنده‌ای است تا پلتفرم مستقل از سیستم‌عاملی را گسترش دهد و این پلتفرم قابلیت استفاده در اندروید، ویندوزاستور، ویندوزفون و iOS داشته و همچنین یک اکوسیستم متن‌باز است.

گوگل و اپل هریک برای اکوسیستم خود مرکزی اختصاصی را برای بازی‌ها دارند، اما گویا ردموندی‌ها هدفی فراتر از ویندوزفون را نشانه رفته‌اند و سعی دارند تا سیستم خود یعنی ایکس‌باکس لایو را فراتر از ویندوزفون و به سمت و سوی یک سیستم مستقل از اکوسیستم پیش ببرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات