اپل در تلاش برای استفاده غیر قانونی از مهندسین HTC و دیگر شرکت‌های آسیایی است تا محصولات خود را سریع‌تر آماده کند

سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
این روزها قلمرو تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها، آمریکا و آسیا و آفریقا نمی‌شناسد. هر یک از غول‌های بزرگ جهان تکنولوژی، بازارهای رو به رشد را با سرمایه‌گذاری‌های تازه مورد هدف قرار دارند. اخبار تازه‌ای که از گوشه و کنار آسیا از غول آمریکایی، اپل به گوش می‌رسد نیز از تمرکز بیشتر این شرکت بر روی آسیا و بازارهای آسیایی دارد.
تبلیغات

 برخی از تولیدکنندگان اندرویدی، بازه‌های شش‌ ماهه را برای معرفی پرچمداران خود انتخاب کرده‌اند. موضوعی که بعید نیست بر تصمیمات اپل نیز تاثیرگذار باشد و غول آمریکایی را وادار به معرفی محصولات خود در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر نماید. نشانه‌هایی که از تلاش‌های اپل بر استفاده غیرقانونی از مهندسین HTC و دیگر شرکت‌های آسیایی به گوش می‌رسد نیز بر این موضوع صحه می‌گذارند. 

بر اساس گزارش‌های موجود، مهندسین شرکت‌هایی همچون HTC همکاری تنگاتنگی با اپل خواهند داشت  و به این شرکت که برای تولید و عرضه محصولاتی که در حال حاضر تنها در حد شایعه هستند، یاری خواهند رساند. 

بر اساس گزارش منتشر شده، اپل در حال حاضر بیشتر از 600 مهندس و نیروی اجرایی در آسیا را در اختیار دارد و استفاده نامعمول از مهندسین HTC نیز برای تولید محصولات تازه و با تکنولوژی جدید، دور از انتظار نیست.

البته اقدامات پنهان و آشکار اپل در آسیا محدود به تایوان و HTC نمی‌شود، بلکه بازار رو به رشد تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها در چین می‌تواند فرصت‌های بهتری را برای اپل رقم بزند. همچنین قرار داد جدید این شرکت با بزرگترین اپراتور چینی، سبب شده تا فشار بر روی این شرکت برای تهیه و تولید محصولات جدید بیشتر از گذشته باشد. بر اساس گزارش خبرگزاری وال‌استریت، اپل نه تنها مهندسین، بلکه مدیران مجموعه را نیز به خدمت می‌گیرد تا بتواند سکان بازار را در دست نگاه دارد. 

به هر صورت باید منتظر باشیم تا ببینیم آیا اپل بار دیگر ناچار به سنت شکنی خواهد شد و با گردباد تولیدکنندگان اندرویدی،‌سرعت تولید و معرفی محصولات جدید خود را افزایش خواهد داد یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات