ال‌جی از صفحه‌ی نمایش OLED منعطف خود در ساخت چراغ‌های رومیزی بهره گرفته است

سه‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۳
مطالعه 1 دقیقه
همانطور که پیش از این نیز در زومیت مشاهده کردید، ال‌جی فناوری بسیار جالب توجه و پیچیده‌ای را برای ساخت اولین تلفن‌هوشمند خمیده‌ی خود به کار گرفته است. ال‌جی برای نمایش کاربردهای دیگری صفحات نمایش منعطف و خمیده تلاش‌های دیگری را نیز به انجام رسانده است که از جمله‌ی آن‌ می‌توان به استفاده از صفحه‌ی نمایش OLED برای ساخت چراغ اشاره کرد.
تبلیغات

ال‌جی در نمایشگاه Light+Building فرانکفورت آلمان نمونه‌ای از چراغ‌های ساخته شده توسط صفحات نمایش OLED را به نمایش گذارده است که پتانسیل بالای این فناوری برای استفاده در کاربردهای مختلف را نشان می‌دهد. نام این محصول یا به بیان بهتر پیش‌ نمونه‌ی تولید شده، لامپ رومیزی OLED گذاشته شده است. ال‌جی با استفاده از صفحات نمایش خمیده در این چراغ رومیزی بدعت‌ گذاری کرده و صفحه‌ی نمایش OLED خمیده را برای تامین روشنایی به کار برده است.

همانطور که در تصویر نیز ملاحظه می‌کنید، می‌توان این چراغ زیبا با نقوش قرمز رنگ را با استفاده از تلفن‌هوشمند یا تبلت کنترل کرد. کنترل این چراغ شامل حالت‌هایی چون استراحت و فیلم می‌شود که روشنایی چراغ را براساس انتخاب کاربر تغییر می‌دهد. هنوز اطلاعات قابل استنادی در مورد احتمال تولید و فروش چنین محصولی توسط ال‌جی منتشر نشده است، اما استفاده از پنل OLED‌ مورد استفاده در تلفن‌های‌هوشمند بسیار جالب توجه است.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات